Kronärtskocka skrev 2021-12-25 23:37:13 följande:
Åh, så snopet att du redan ägglossat och det därför inte blev någon ET.
Jag är för ny för att veta vad som är bra i äggdonationsvärlden. Verkar ju, likt IVF, vara ett stort lotteri där en inte vet innan vad en kan förvänta sig. Brukar de frysa 3 dagars eller gör de det eftersom det inte var så många befruktade? Förstått att vissa kliniker bara sätter in blastocyster medan andra sätter in tidigare. Helt åt skogen kan det ju inte vara med tre frysta embryon, även om det låter tungt att inte fått något tillbaka nu efter all uppladdning både fysiskt och känslomässigt.
Hoppas du fått en fin jul och kan ha bra stunder under helgerna. Må januari vara din månad!
Tack!
Det är ett jädra lotteri minst sagt. Jag skulle så säga att 3 till frysen är ok men inte mer. Att de frystes som 3 dagars berodde på att det var Jul. Att de inte hann bli 5 dagars innan Jul berodde på att donatorn glömde ta ägglossningssprutan och äggplocket blev senarelagt 3 dagar (helg emellan). Alltihop känns helt okontrollerbart, känner mig i händerna på en massa tillfälligheter hela tiden. Så jobbigt! Har inbokat telefonsamtal med läkaren imorgon. Får se vad hon säger men jag kommer i alla fall föreslå att försöka med ostimulerad cykel.