Linlo skrev 2021-01-20 13:17:32 följande:
Tack för svaret! :)
Vet inte riktigt, det svar vi fick var att de såg så bra ut så de frös dem. I min värld låter man fina embryos växa till sig till blastocyster, speciellt då vi hade 9 befruktade. Försöket som gav 2-dagarsäggen var i januari -20.
Jodå min sambo har kollat DNA fragmentation med normalt resultat. Han har några gånger i övrigt haft nedsatt spermiekoncentration men vi har gjort ICSI så det har ändå varit hyfsad befruktningsgrad. Jag är mer öppen även för embryodonation om det ändå skulle vara något med spermierna, men min sambo har inte kommit dit i tanken än (förstår det också, jag får ändå biologiskt bära ett ev. barn även om det inte är mitt ägg).
Jag har även gjort en ERA för att bedöma när implantation borde ske (inför senaste gången nu i vintras). Allt såg så bra ut, slemhinnan har aldrig varit så tjock (11 mm mot för annars 7-8), införandet gick bra, blaston såg jättefin ut (fick veta sen av embryologen att den var grad 4 b om jag nu inte minns helt fel, har det nerskrivet där jag har all min info om det, men inte här med mig nu).
Nej, egentligen är jag nog mest allmänt ledsen och uppgiven över att det aldrig går vägen för oss, med flera IVF och äggdonation under tre års tid nu (på olika ställen). Vi har varit jättenöjda med läkare och personal i Uppsala (jättebra info från embryologerna t ex), känns som de gjort allt de kunnat! Vi kommer dock inte gå vidare där som det ser ut nu. Vi har även varit på AVA-clinic i Riga tidigare. Vi funderar nu på OLGA clinic och har deltagit i ett webinarium & ska bli kontaktade (isf garantiprogram, levande födsel eller pengarna tillbaka). Upplever att de verkligen individanpassar behandlingen. Det känns bara som ett så stort steg, inte minst kostnaden. Vet inte heller hur jag ska kombinera med jobbet eller ordna med allt det praktiska, men det får lösa sig, är inte redo att ge upp bäbisdrömmen!
Lycka till själv med syskonförsök! :)
Tycker det låter som en bra idé att vända sig till Olga. Där tittar de på "allt" och optimerar alla parametrar. Sätter bara in femdagars, bland annat. Det finns många svenska kvinnor och par som går där så det finns mycket stöd att hitta på nätet om hur man går till väga. Och kliniken är väldigt service minded och vägleder en genom hela processen. Även med den praktiska biten som flygrutter och hur man enklast kan ta sig till St Petersburg.