• Amaryllis2021

Äggdonation 2021

Vi har försökt få till ett syskon nu under två år. Sonen kom till med ivf efter många försök. Jag har få ägg kvar och vi har fått prognosen att lyckas med ivf med våra gener till under 5 procent. Vi har nu bestämt oss för äggdonation. Vi har valt Gennet som finns i Prag. De föreslår stimulering av donator redan i februari men det känns så snart med tanke på Corona och att jag skall synkas med donatorn för att få till ett färskförsök.

Känner stor oro över att resa utomlands just nu men det är nu det gäller för oss... vi vill heller inte vänta för länge.

Hur har ni andra löst det med prover, ultraljud och mediciner här på hemmaplan? Jag skall kontakta min gamla ivf-klinik och hoppas de kan hjälpa mig.

Någon mer som har kontakt med Gennet?

• Amaryllis2021
    Inalina skrev 2021-01-29 09:27:55 följande:

Hej Amaryllis! Vi gör inte äggdonation men däremot har jag haft mkt kontakt med Gennet och kan verkligen rekommendera dem! Vi fick vår dotter genom dem, på 2:a IVF försöket med FET. De är ganska öppna till olika behandlingar och inte så stela när det gäller medicinering, som jag förstått att vissa andra kliniker kan vara. Man kan alltid ställa 100 olika frågor utan att de tappar tålamodet också ;)

Ville bara önska dig lycka till med ÄD! 

Hej,

Va härligt att höra att ni är nöjda! Vi har skjutit på vår behandling fram till maj med anledning av Corona-situationen.

Vi kommer troligen köra ner till Prag och vara där de dagar som behövs. Vi har kollat flyg men men just nu är det flera byten för att komma till Prag så det blir nog både billigare och snabbare att köra ner (bor i Skåne)

Tar gärna emot tips gällande resan, boende och annat matnyttigt.
  • Amaryllis2021

Då var det snart dags för oss att starta vår behandling hos Gennet i Prag. Vi sköt fram behandlingen till maj med anledning av Corona men tyvärr är ju läget fortfarande mörkrött.

Vi hade tidigare en plan att åka hela familjen till Prag och vara där hela veckan men det funkar tyvärr inte då vi i så fall skulle få isolera oss i fem dagar innan vi får testa oss i landet. Vår plan nu är att flyga var för sig och endast ha en natt var i Prag. Men allt känns lite osäkert då vi igår upptäckte att man ställt in de direkt flighter från köpenhamn som vi planerade att boka. Hela tiden nya utmaningar men har gett mig tusan på att det kommer gå galant ändå!

Nu vänder det! ????

• Amaryllis2021

Då har maken varit nere i Prag och lämnat simmare. Resan gick ganska bra förutom att det hotell han hade bokat på nätet var stängt.

Donatorn hade 9 ägg, 6 befruktades så nu är det snart min tur att resa till Prag och få en liten baddare. Väldigt spännande detta!

Vi har garanti på två blastocyster så det känns lovande.

• Amaryllis2021

Då har maken varit nere i Prag och lämnat simmare. Resan gick ganska bra förutom att det hotell han hade bokat på nätet var stängt.

Donatorn hade 9 ägg, 6 befruktades så nu är det snart min tur att resa till Prag och få en liten baddare. Väldigt spännande detta!

Vi har garanti på två blastocyster så det känns lovande.

• Amaryllis2021

Då var jag åter efter min resa till Prag och Gennet. Resan var lång och lite omständig med alla Corona restriktioner och för och under denna resa testades jag 3 gånger.

Donatorn hade nio ägg varav sex blev befruktade. I slutändan fanns ett toppbastocyst och en blasto med lite sämre betyg. Det bästa fick jag tillbaka och den andra åkte i frysen. Så nu ruvar jag igen! Äntligen?. Hoppas detta lilla frö vill fortsätta att gro.

Vi lade till något som kallades embryo-glue vilket skulle hjälpa det att fästa i livmodern. Ngn annan som har erfarenhet av detta?

• Amaryllis2021

Jo jag höll mig in i det längsta innan jag vågade testa mig?. under dagarna innan test började illamåendet komma rejält men var ändå livrädd för minuset.

Tog mig samman och testade mig i söndags och plusset kom direkt. Var tvungen att kolla igen med ett nytt prov med samma resultat. Var och tog ett blodprov i onsdags och inväntar svaret på det!

Helt plötsligt känns det som jag alltid varit gravid och illamåendet är en del av vardagen? så nu tar denna resa en ny form?.. efter 6 ivf-behandlingar för ett syskon där vi fick prognos till 5-10 procent blev det tillslut jackpot direkt vid ÄD. Nu får vi hoppas att det lilla knytet håller i hårt och stannar kvar!

Svar på tråden Äggdonation 2021