Inlägg från: Anonym (Yes) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Yes)

Ska ni vaccinera er mot corona?

Anonym (Nope) skrev 2021-01-02 12:36:04 följande:

www.aftonbladet.se/nyheter/a/6j7vaO/anders-tegnell-hyllar-brittisk-tanke-kring-flockimmunitet-dit-vi-beh

Talesminus framför Tegnells egna ord:

- Det är ett mycket mer tilltalande tankesätt än de här våldsamma sätten som man nu försöker sätta stopp på det med (i andra länder). Det finns en uttalad risk för att de bara skapar ännu högre toppar (på spridningen). Om du sätter en damm för en flod så kan du hålla igen floden till en viss nivå men så småningom får du ett jättestort flöde under en period. Det är bättre att du låter det sakta sippra igenom. Då kan du hålla kontroll och sköta om den så att den inte behöver skada ditt samhälle mer än nödvändigt. 

Flockimmunitet skulle därmed även kunna bli aktuellt i Sverige.

- Vi har varit lite försiktiga med att använda det ordet för det andas ju lite att man har gett upp och det är ju inte alls det som det är frågan om, säger Anders Tegnell. 

- Men grundtanken börjar nog bli mer och mer relevant ju mer vi ser av det här viruset, att det är dit vi behöver komma. Vi kommer inte att få kontroll på det på något annat sätt.

Så det är inget att tveka om.

Men det spelar ju ingen roll för trådens ämne som är: vaccinera sig, eller inte?

Tegnell har tappat all trovärdighet, då han haft fel flertalet gånger. I synnerhet om flockimmuniteten hade/har han väldigt fel.
  • Anonym (Yes)
    Anonym (No No) skrev 2021-01-02 11:15:37 följande:

Nej aldrig någonsin. Harven autoimmun sjukdom som är vilande och den vill jag inte väcka till liv. Dessutom höll jag på att dö av en läkemedelsbiverkning 2014. Tar helst inte Alvedon ens.

Vilken sjukdom har du och varför skulle den väckas till liv pga vaccinet?
  • Anonym (Yes)
    Anonym (No No) skrev 2021-01-02 14:17:55 följande:

Går inte in på mitt privatliv men autoimmuna sjukdomar väcks till liv när immunförsvaret blir för aktivt. Därför försöker man dämpa det. När man vaccinerar sig väcker man upp immunförsvaret med råge. Så därför blir det blankt nej till vaccin.

Frågar för jag undrar över en autoimmun sjukdom, en form av reumatism och om den skulle kunna väckas till liv av att ha Covid?

Mig verkligen så brukar man rekommendera de med autoimmuna sjukdomar att vaccinera sig då sjukdomarna brukar ta ännu mer skada av att få infektionen än att vaccinera sig mot den. Är det din läkare som sagt att du inte bör ta vaccinet?
  • Anonym (Yes)
    Anonym (Vårblomma) skrev 2021-01-02 16:08:01 följande:

Vanligen är det ju så att biverkningar av vaccinet kan sjukdomen också utlösa, och eftersom den kompletta infektionen sparkar mer på immunförsvaret så är den risken avsevärt större.

Tror man att man kan undvika sjukdomen i längden så kanske det verkar vettigt att inte ta vaccin. Själv tror jag inte att det går med covid (jag har redan haft det en gång och känner en person som redan haft det två gånger) och jag tar därför hellre chansen med vaccin trots att jag redan har fått en immunkomplikation av covid. Eller rättare sagt just därför- jag ska INTE ha detta fullt ut en gång till.

Infektionen förstörde tre månader av mitt liv i år, jag var allvarligt orolig att jag skulle dö vecka 2, jag är inte återställd ännu efter 8 månader och jag kommer aldrig att kunna äta normalt igen.

Folk som gnäller för att de har lite rött och varmt i armen i två dagar efter vaccin måste vara helt 100% skogstokiga.

Hade du en underliggande reumatisk sjukdom när du fick Covid?
  • Anonym (Yes)
    Anonym (Vårblomma) skrev 2021-01-02 16:25:22 följande:

Nej, bara allergier. Har inga reumatiska anlag, har blivit testad flera gånger för det då veteallergi ger mig liknande symptom som reumatisk värk.

Och nu har enzymet DAO som ska bryta ner histamin blivit utslaget så min kropp kan inte hantera histamin i mat längre utan ger en massa allergiska symptom av nästan allt.

Histaminintolerans (HIT) kan utlösas av vilken kraftig infektion som helst men för mig var det covid, och jag har redan hittat fyra andra i Sverige som fått HIT efter covid, via vår patientgrupp på FB.

Vad jobbigt! Hoppas att kroppen återställer sig snart.
  • Anonym (Yes)
    Anonym (No No) skrev 2021-01-02 16:19:43 följande:

Ja det är min läkare. Vaccin väcker upp immunförsvaret. Min sjukdom har varit vilande i 6 år och jag vill inte väcka den till liv genom att reta immunförsvaret. Jag är inte i någon riskgrupp med min sjukdom och den kommer inte förvärras av covid heller. Vaccin aktiverar immunförsvaret och det vill inte jag.

Att sjukdomen inte skulle förvärras av Covid är jag mycket tveksam till faktiskt.

En aktiv Covid-infektion väcker ju upp immunförsvaret om något. Främst hos de i riskgrupp, men även hos personer utan underliggande sjukdomar också. Kroppen kämpar ju oavsett för att bli av med en infektion.
  • Anonym (Yes)
    Anonym (Vårblomma) skrev 2021-01-02 16:37:02 följande:

Det gör den troligen aldrig, tyvärr.

Hejdå alkohol, hejdå grillad biff, hejdå jordgubbarna till midsommar, kräftorna i augusti, hummersoppan till nyår....och det är bara början.

Hoppas att du kryar på dig så gott det går iallafall.
  • Anonym (Yes)
    mommadearest skrev 2021-01-02 17:08:27 följande:

Lite så känner jag med, vill se fler ta det först och se hur de reagerar.. ????

Annars känner jag att jag nästan måste då jag jobbar inom äldrevården, känns oansvarigt att inte göra det för de äldres skull.

Du har ingen aning om hur många människor som ingick i testgrupperna och att vaccinet inte är helt nytt eller framställt snabbt utan att det är baserat på ett gammalt vaccin som tagit flera år att framställa, märker jag.
  • Anonym (Yes)
    Anonym (Nope) skrev 2021-01-02 17:53:29 följande:

Även Pandemrix byggde på redan framtagna vaccin och var testat och godkänt. Det sket sig ändå.

Det specifika vaccinet, Pandemrix då, Covid-vaccin nu, är hastigt framtagna även om det material de utgår från har funnits i flera år.

Källa på det tack.
  • Anonym (Yes)
    Anonym (No No) skrev 2021-01-02 20:28:10 följande:

Hur många unga friska har dött i covid-19? 5 stycken. Det är 99% gamla och sjuka som dött. Risken för en yngre frisk person att dö i Corona är i stort sett obefintlig. Jo det råder masspsykos. Det dog inte fler i Sverige 2020 än 2019. Vad är det som är så farligt?

Sluta sprid desinformation!

När du påstår något så ska du också kunna visa en trovärdig källa. I det här fallet gör du egna antaganden och framför det som fakta.

Sluta förminska allvaret med Covid! Det är tröttsamt att antivaccers som dig tillåts skriva desinformation.
  • Anonym (Yes)
    Anonym (No No) skrev 2021-01-02 20:49:14 följande:

Exakt vad har jag ljugit om? I Sverige har 25 personer under 50 år avlidit på 1 år. De flesta av dessa hade underliggande sjukdomar. 90% av alla som dött är 70+ Som sagt 800 döda av 10 miljoner. De flesta hade dött ändå. Så vad är det exakt som är så farligt?

Lite mer än 8000 döda bara i Sverige, inte 800! Dessutom får du ge en tillförlitlig källa till dina påståenden!
  • Anonym (Yes)
    Anonym (No No) skrev 2021-01-02 21:02:25 följande:

Jag missade en nolla. Är fullt medveten om att det är 8000 döda. Det är ju ren lögn att det är flera tusen som aldrig kommer bli friska igen. Läste du det i vaccintillverkarnas propaganda katalog eller?

Eller hur. Snygg efterhandskonstruktion!

Nu får du ge en källa till dina påståenden eller sluta sprida desinformation tack!
Svar på tråden Ska ni vaccinera er mot corona?