• mari123

Ska ni vaccinera er mot corona?

Får se den dagen det blir aktuellt. Tog "svinflunse"-vaccinet och stod och köade. Kommer INTE stå i ngn kö för att få detta vaccin......men kanske jag tar det i sinom tid.

• mari123
    Anonym (R) skrev 2021-01-02 11:27:48 följande:
    Ja, det är ju precis det man vill åstadkomma med vaccineringen. Att undvika att de smittade blir så sjuka att de måste söka vård, och att de får långvariga besvär. Att vi framöver kanske får fyra "förkylningar" om året istället för två är väl ett mindre problem. Jag vill framförallt ta vaccinet för att vårdpersonalen ska få andrum och för att personer med "vanliga" sjukdomar och skador ska få den vård de behöver och inte prioriteras ner för att det är så många svårt covid-sjuka. 
    FYRA förkylningar om året!? Herregud så gräsligt. Jag har inte varit förkyld en enda gång de senaste 20 åren...minst. 
  • mari123
    Anonym (A) skrev 2021-01-02 13:56:05 följande:
    Du är inte en sån där som sitter och snörvlar och småhostar och förnekar bestämt att du har en förkylning när man frågar?
    Nej verkligen inte. Inte skäms jag för en förkylning men nu har jag haft tur(?) eller kanske är det min åretruntjogging(?)
  • mari123
    Anonym (A) skrev 2021-01-02 14:34:54 följande:
    Bra!

Jag har sällan förkylningar jag heller. Har alltid sett det som genetiskt, men det är väl flera faktorer som spelar in. När barnen gick i förskola fick jag dock en del.
    OTOT under förskole-tiden var vi sjuka som det känns...JÄMT...men det tror jag liksom inte går att komma undan(!?))
Svar på tråden Ska ni vaccinera er mot corona?