Varför vill SD att privata mediebolag ska tvingas dela vitmaktpropaganda, nyfascism och konspirationsteorier?
Kan du inte läsa? Jag skrev att jag inte har intresse av att ge dig exempel.
Kan du inte läsa? Jag skrev att jag inte har intresse av att ge dig exempel.
Jisses. Infrastruktur kan betyda olika beroende på sammanhang. Ett företag kan diskutera sin interna infrastruktur men det innebär inte att man menar samma typ av infrastruktur som vi menar när vi pratar om elnätet, internet och annan infrastruktur som nödvändig för att transportera el eller data.
Varför alternativmedia behövs:
nyhetsbyran.org/2021/08/30/somalisk-kulturforening-aterbetalningsskyldig-efter-fusk-med-bidrag
TV-kanalen Riks avslöjar fusk med bidrag. Nu tvingas förening betala tillbaka skattemedel.
En granskning som uppenbarligen ingen i gammelmedia gjort innan. Det är bra med spridning i media, så fler perspektiv blir belysta. Så fler vinklar fångas upp.
Det är märkligt det där med alternativmedia. När det avslöjas att en SD topp är misstänkt för misshandel av två kvinnor så är det locket på. T.o.m. Samhällsnytt (f.d. Avpixlat) är knäpptyst i ärendet. Vad kan det bero på? Har du någon idé?
En bra påminnelse om varför det är en fara för samhället att förlita sig på Big Tech
www.expressen.se/dinapengar/instagram-och-facebook-ligger-nere/
Den här gången stängdes sidorna ned av misstag, vad det verkar. Nästa gång kan det vara någon som trycker på off-knappen med flit.
Kommersiella företag kommer och går. Dagens vinnare kan vara morgondagens förlorare och då stängs servrarna av.
Om hur Facebook och dess kopplade appar i praktiken tvingar politiker och hela partier att bli onödigt polemiska
Hög tid att reglera Big Tech
Mats Dagerlind ansvarig utgivare för Sverigedemokratiska tidningen Samhällsnytt döms för grovt förtal. Man kan ana att kritiken från SD mot tex Youtube och Facebook i grunden handlar om att SD är rätt för att mista kanaler där man kan sprida hat och mot människor som man ser som motståndare.
Daniel Swedin vill inte vara sämre
Själv har jag en mer avspänd inställning till detta och jag tror att marknaden kommer att hantera avarter av innehållsstyrning hos exempelvis Facebook och Youtube så att detta med tiden kommer försvinna. Att staten skulle bestämma vad företag som Facebook och Youtube måste visa (eller inte får visa) tror jag skulle vara mycket olyckligt.
Bra att Spotify håller rent!
omni.se/150-timmar-med-rasistiskt-material-hittat-pa-spotify/a/k6eEjX
Hahaha!
Vänster innan Elon Musk köpte Twitter:
"Privat företag. Sätter sina egna regler. Har inget med Yttrandefrihet att göra. Sociala medier är inget allmänt torg."
.
Vänstern efter att Elon Musk köpt Twitter:
"Fara för demokratin! Privat bolag kan styra debatten! Världens viktigaste kommunikationsplattform! Måste regleras!"
nyheteridag.se/vanstern-rasar-nar-musk-koper-twitter-oberaknelig-och-obehaglig-pajas/
www.aftonbladet.se/kultur/a/lV21xA/mattias-beijmo-om-elon-musk-och-twitter
twitter.com/AB_Karin/status/1518694069324726272
En händelse som ser ut som en tanke. Socialdemokraterna väljer att avsluta sitt officiella twitterkonto samtidigt som Musk tar över Twitter.
Citat:"Musk symboliserar för kritikerna lika mycket faran med ett otyglat internet som deras egen förlorade möjlighet att kontrollera detsamma. Även i Sverige finns representanter för denna nu panikslagna elitgrupp."
-Adam Cwejman ; Ledare i Göteborgsposten.
Nu har SDs favvo-kanal SwebbTV varit i farten igen..
www.dn.se/sverige/bannlyst-konspiratorisk-tv-kanal-sander-i-oppna-kanalen-kremls-narrativ/
Den statliga monopolstyggelsen Systembolaget ska nu börja sälja lådvin från SwebbTV (!)
Det rapporterar Expo:
expo.se/2023/05/hogerextrem-sajt-lanserar-vin-pa-systembolaget
Mats Dagerlind Ansvarig utgivare för SD pressen Samnytt döms till fängelse för grovt förtal. Det är andra gången han döms (återfallsförbrytare) men det är nog inget som SD kommer fästa någon vikt vid..
De som fler börjar förstå är att vi är inte ett dugg bättre än Kina och Ryssland och censurerar allt precis lika hårt som dom för att de ska passa de som är bestämt ska vara vår vårldsbild.
Morgan Johansson hade 2 möten med samtliga medieplattformar 6-8 månader innan valet och den som tror att de handlade om något annat än valpåverkan får nog vakna ur sin dröm för målet va att få samtliga medieplattformar att censurera bort allt negativt om partierna till vänster och jag minns att på facebook gick de inte ens att nämna mp och få de publicerat även om de någon skrev stämde.
Samtliga medie plattformar förutom twitter efter elon musks övertag censurerar efter vänsterns mall och Elon Musk har gått från att vara vänsterns gullegris som ska rädda världen med sina elbilar till att vara vänsterns hat objekt nr sedan han släppte twitter filerna och vägrar följa vänsterns mall av censur dom vill att alla följer.
Vi får redan i skolan genom våra skolböcker läras upp för att att tänka och vara vänster.
Vi har hört om ryska konspirations teorier när dom anklagat USA för att dom valfuskat i Ukrainas val sedan 2004 trots att alla som är något bildade sett kongress förhören om twitter files som ligger på youtube vet att USA hållit på med valpåverkan av sina egna val sedan 2016 och då är de nog jävligt troligt att dom även sysslar med valpåverkan i andra länder.