Varför vill SD att privata mediebolag ska tvingas dela vitmaktpropaganda, nyfascism och konspirationsteorier?
Jag tycker alla åsikter ska vara tillåtna så länge de håller sig inom lagens gränser. Bättre att bemöta än att tysta ner. Vem vet förresten vad som är den absoluta sanningen? Är det för att man har mest pengar som man har rätt att avgöra vad som är rätt och fel? På YouTube finns mängder med desinformation. Folk som babblar om det elektriska universum och allt möjligt. YouTube struntar i det så länge det inte har någon politisk betydelse. Plattformen är något vänstervriden. Tex feminister är fria att säga vad de vill medan kritik mot dem raderas. Vissa historiska personer och händelser får du inte nämna. Inte ens sånt som bevisligen har hänt i verkligheten. Du kan hålla på med ditt fjanteri att omdefiniera vad som är censur men förändrar inte vad som sker. Jag tycker att det borde finnas ett staligt alternativ till Facebook och YouTube. Ungefär som att vi har statliga vägar där vi kan färdas fritt utan att någon annan bestämmer åt vilket håll man får köra. Numera har jag YouTube som underhållning och samlar in information på andra ställen.