• BuoBä

Har ni också sparat mycket pengar pga Corona?

Vi har jobbat hemma sen i mars, så vi har sparat in två busskort, och luncher på jobbet. Vi har hållit oss ovanligt friska, och kunnat vobba när vårt barn har varit hemma, så inget sånt har dragit ner inkomsten.

Mat hemma har blivit dyrare, dels för att vi ätit fler mål hemma, men också för att vi handlat i närområdet i större utsträckning och det inte är de billigaste butikerna.

Barnkläder har blivit dyrare, för alla de marknader där jag brukar fynda begagnat har blivit inställda.

Jag hade inget kontor hemma tidigare, så jag har behövt skaffa skrivbord och en vettig stol.

Det har också blivit en del tröstshopping i form av elektronik och andra hobbygrejer. En del heminredning också. Min man har köpt mer kläder än på länge i form av hemma- och träningskläder.

Men på det stora hela så har vi gått plus. Vi har inga extravaganta vanor annars vad gäller resor, umgänge, kultur etc, men nu när den posten verkligen varit noll så märker man att det trots all brukar gå åt en del pengar där. Det tråkiga är att vi inte träffat vare sig släkt eller vänner på nästan ett år...

Svar på tråden Har ni också sparat mycket pengar pga Corona?