• Crazzy

Graviditet slutet av 2021

Anonym (Juli) skrev 2021-01-01 23:06:56 följande:

Ja det är sant. Man får väl bara hoppas på det bästa och se hur det går..känns dock som en hel evighet innan det är dags. Men med tanke på hur fort denna höst gått så bör ju våren gå ännu snabbare. Den brukar göra det i alla fall men bara för att man räknar mer så blir det väl inte så.

Känner mig helt galen redan. Satt och kollade barnvagn ikväll. Känns som det blir en lång väntan.

Ja det låter som en bra ålder. Du har helt rätt tänk där. Ja man har ju så mycket mer fritid att disponera. Jag skrev uppsats när lillen kom. Var grymt verkligen. Han sov innan för min onepiece och jag skrev.

Ja det är helt sjukt, de första dagarna av januari har gått olidlig långsamt, gissningsvis för att man väntar på något, haha. Det senaste året har bara runnit iväg, och våren lär i vart fall rulla på bra tror jag. Maken ändrade sig dessutom när vi pratade senast. Planen var september, men så berättade jag om dig (jag ÄR inte läskig, jag lovar) och er plan om maj, varpå han sa "Jaha, är det augusti som gäller för majbebis? Då tycker jag att vi kör på augusti istället!". Så tack!

Hahah jag håller på att gå igenom vad som är värt att spara av det vi har hemma. Har gett bort det mesta eftersom jag trodde att vi skulle vänta längre innan vi skaffade nr 4...... Maken kollar redan större bil!

Guuuud vad nice! Tror verkligen att jag kommer vara så mycket mer avslappnad med den här bebisen, än vad jag var med första och sen med tvillingarna!
  • Crazzy
    Anonym (2) skrev 2021-01-02 11:08:40 följande:

Ja det verkar vara väldigt olika. Får se hur det går. Dottern blev till direkt typ så hoppas på att det går fort, men vi får se. Hade tre regelbundna cykler nu efter graviditeten men den jag är i nu är fullständigt bananas, är väl på typ dag 34 eller något nu, brukar ha 27 (:

Nej men se där! Precis vad vi hoppas på också. Har bestämt att försöka ägglossningen runt valborg, när lillan fyller 1. Hoppas det tar sig på en gång! Om man ens har nån ägglossning då hahah. Hur gamla är barnen nu?

Det där med mens kan ju vara en jäkla gåta, med eller utan amning, haha. Har du testat ägglossningstest nu, för att se om det händer något?

Äldsta är 3.5 och tvillingarna är 2 (om 10 dagar!!!).

Ska hålla tummarna för er!
    QueenS skrev 2021-01-02 11:21:41 följande:

Körde på ägglossningstest förra gången och det tog på andra försöket. Kommer köra på det igen, mensen har varit lite oregelbunden sedan den kom igång igen, så det är nog bäst.

Hur gör ni för att pricka ÄL?

Jag håller koll på min mens med en app, och den ger även utslag för när ÄL bör vara! Tänkte försöka hålla koll under de kommande månaderna, för att se om det stämmer .
    Anonym (3-barnsmamma) skrev 2021-01-02 14:16:25 följande:

Hoppar med här, vi planerar att starta bebisverkstaden i mars/april till min stora lycka då sambon vart lite inne på att det nog räcker med barn Har tre barn sedan tidigare födda -13, -15 och -20. Har alltid trott att jag ville ha tre barn men nu kan jag tänka mig både fyra och fem. Kanske har det med åldern att göra. Kul att det är flera som ska börja och att det finns fler som planerar nr 3 och 4.

Vad roligt med en till amputerade fyrbarnsmamma! Min plan var alltid 3 (makens plan var 2........), men det ändrade ju tvillingarna på . Hur gammal är du?
  • Crazzy
    Anonym (3-barnsmamma) skrev 2021-01-02 14:16:25 följande:

Hoppar med här, vi planerar att starta bebisverkstaden i mars/april till min stora lycka då sambon vart lite inne på att det nog räcker med barn Har tre barn sedan tidigare födda -13, -15 och -20. Har alltid trott att jag ville ha tre barn men nu kan jag tänka mig både fyra och fem. Kanske har det med åldern att göra. Kul att det är flera som ska börja och att det finns fler som planerar nr 3 och 4.

Hahahha herregud, TACK FÖR DEN RÄTTSTAVNINGEN, KÄRA TELEFON. Jag skrev "aspirerande", inget annat.
  • Crazzy
    Meolty skrev 2021-01-04 15:40:45 följande:

Hej på er! Hoppar in här med! Vi planerar också starta till hösten. Det blir vårat tredje barn :)

Hej, vad roligt! Är det en 2022-bebis som lockar?
  • Crazzy
    Anonym (2) skrev 2021-01-20 10:11:23 följande:

Äntligen kom min mens! Cykel på 47 dagar denna gång. Ska verkligen försöka dra ner lite på amningen så cykeln stabiliseras lite, så att man kan planera lite lättare.. hur går det för er med planeringen? Jag äter även multivitamin med folsyra, kvar sen förra graviditeten! :)

Skönt att mensen är tillbaka! (Apropå saker jag aldrig trodde att jag skulle säga, haha)

Jag har, ve och skam, faktiskt köpt lite begagnade bebiskläder på FB. Maken, som från början var tveksam till ett till barn nu, har läst på om att vänta barn igen, så med hans hjälp har jag lagt om min kost en del, så att jag ska få i mig mer bra grejer . Tyvärr har det blivit mycket godis och skräp, eftersom jag studerar och har tre små barn! Tänkte börja äta folsyra snart också!

Hur mår alla, hur känns väntan? Någon som tjuvstartat?

Jag är förvånad över hur fort tiden har gått än så länge, det kommer ju ha blivit juli/augusti på nolltid!
  • Crazzy
    Anonym (2) skrev 2021-02-23 10:14:00 följande:

Hahah eller hur! Innan hatade man mensen. Nej men vad mysigt ändå, hopps du hittade nåt snyggt!

Jag har ju faktiskt gått och blivit gravid av ?misstag? hahah. Så nu väntar vi på bebis istället för att få försöka :D om allt går bra så blir det BF i oktober 2021, betydligt tidigare än vi tänkt men det blir nog bra ändå<3 men 18 mån mellan barnen kan ju bli svettigt, haha!

Men gud vad roligt, stort grattis! Härligt att slippa all väntan och plus-oro .

Jag har 20 månader mellan min första och tvillingarna, och ja det är ju så klart lite svettigt när alla vill saker samtidigt, och ska sövas och matas och så, men tycker generellt sett att folk målar upp skräckscenarion helt k onödan!
  • Crazzy
    viljaa skrev 2021-02-23 12:55:54 följande:

Haha ja men verkligen, detta känns helt surrealistiskt, måste ha blivit gravid betydligt senare i cykeln än dag 14 liksom :P

Just det ja, hahha och så fick du ändå två! Då löser vi nog detts får vi hoppas! Jag fortsätter att följa er på avstånd här, känns som det är go stämning i tråden :D hoppas du plussar när det är läge för er!!

Och nu svarar jag med mitt riktiga nick :D

Jag avskyr egentligen uttrycket "Kan jag så kan du", för det är ju inte så livet fungerar, men jag tänker ändå att mitt läge kan vara en fingervisning om att det KAN gå!

Hur mår du nu, vilken vecka är du i?
    Anonym (Juli) skrev 2021-03-15 13:23:39 följande:

Jag tog ut min spiral förra veckan. Nu väntar jag på att kroppen ska köra igång med mens och så snart. Så får vi se. Funderar också på folsyra men jag äter vitaminer för kvinna och där ingår det. Så frågan är om man behöver mer.

Sista tiden nu känner jag har gått snabbt men ändå sakta. Gud vad jag längtar till lite värme och ordentlig vår. Just nu känns det lite segt.

Shit vad roligt ändå, att ta ut spiralen är något som jag verkligen ser fram emot! Har tid i slutet på april, är skönt att ha det som ett delmål så väntan inte känns så lång . Tar du Kvinna så lär väl inte mer behövas, skulle jag tro iaf! Jag har börjat gå på folsyra, men stod på apoteket och velade mellan Kvinna och folsyra, haha.

Jo jag håller med dig, mycket som känns segt nu.... Men snart är sommaren och BIM och gravstickor här!
  • Crazzy
    Anonym (Juli) skrev 2021-03-15 19:53:25 följande:

Ja det känns bra. Men jag har ju även fasat ut min sertralin vilket även påverkat mitt mående vilket gjort senaste veckan/ veckorna riktigt jobbiga ovanpå allt så nu behlver det ljusna.

Sen har man ju så mycket tid att fundera så det är dumt att göra känner jag. Haha

Ja jag hoppas det räcker. Får se hur jag gör.

Nej vad jobbigt Har ni fått mer sol nu, där du bor? Vi har haft en salig blandning av helt fantastiskt och snö/hagel, jag vill ju bara få komma ut och njuta av lite värme och sol!

Haha ja Corona gör verkligen bebisplanerandet jobbigt, det är ju svårt att tänka på något annat....
    viljaa skrev 2021-03-15 21:08:31 följande:

Hahah exakt, och inte som att man har mycket val heller när man väl står där med sina små :P det blir nog bra detta!

Jag är väl typ i v 8-10, lite osäker hahah. Men mår ganska bra men är sjukligt sliten och mår jätteilla. Känns dock som det fortskrider som det ska så det är skönt :D hur går det för er ? Läste att du börjat med folsyra , förbereder du på nåt annat sätt ?

Precis, så det kommer att gå skitbra!

Den perioden är man ju så galet trött, men skönt att det inte är värre än så

Jag försöker äta bättre, och precis som du skrev så har jag börjat med folsyra. Äter även magnesium och dricker blutsaft, av flera skäl som är orelaretade till graviditet men som jag ändå tror kan vara bra för sakens skull! Största delmålet kommer ju dock snart, att jag ska ta ut min spiral!! Känns helt sjukt, då kommer det ha gått 4 månader sen vi bestämde att det blir bebis i år
  • Crazzy
    Anonym (H) skrev 2021-03-16 07:31:29 följande:

Vi fick en bebis i höstas och har beslutat att vi vill försöka få ett syskon. I så fall är tanken att barnet ska komma under andra halvan av 2022 men vi vet såklart att det inte är ngn beställningsvara.

Sist funkade det på andra försöket så jag hoppas ju att det går lätt även nästa gång. Men man vet ju aldrig. Vad som helst kan hända och vi kommer att vara två år äldre än sist.

Vad roligt, hur gammal skulle ni vilja att ettan är när tvåan kommer?

Tycker inte att man behöver måla fan på väggen. Klart att vad som helst kan hända, men det finns väl egentligen inga skäl att tro att det skulle ta mycket längre tid fen andra gången! Hoppas iaf att det kommer att gå snabbt och enkelt för er!
    Anonym (Juli) skrev 2021-04-04 23:58:17 följande:

Nu äntligen har min mens kommit igång efter att jag tog ut spiralen. Kändes som en evighet helt ärligt. Nu hoppas jag bara att den kommer punktlig varje månad. Så har vi faktiskt bestämt oss för att börja försöka i juni. Har mens 14 juni och efter det kör vi. Längtar. Blir så bra. Semester och försöka. Efter semestern hoppas jag på att vara gravid.

Åh vad roligt, hoppas verkligen att den är punktlig och beskedlig!

Vilken härligt mening det var att läsa, det är ju inte alls lång tid tills dess! <3 Vi kommer att dra igång i juli tror jag. Det blir lite tidigare än tänkt, men eftersom vi ska försöka oss på en flicka och ha sex så långt ifrån ÄL så vill vi säkra upp och börja lite tidigare! Enligt min app är ÄL runt mitten på juli, känns inte alls så långt bort nu
  • Crazzy
    Anonym (Juli) skrev 2021-04-05 10:44:12 följande:

Svarar på båda här tänker jag. Ja vi har helt klart fått mer sol. Igår var en fantastisk dag då vi var ute typ hela dagen och byggde i trädgården. Riktigt skönt. Men att sen vakna upp till snö idag och mycket dessutom var inte riktigt lika kul.

Nej gud det är ju typ i morgon känns det som samtidigt som man vill komma igång på en gång haha. Får man en flicka då menar du? Vi hade sex precis varje dag hela perioden och fick en flicka. Trodde det var slumpen som avgjorde.

När det var mars så längtade man bara till april för att få lite finväder men nu längtar man ju bara till maj hahaha. Hoppas april går lika snabbt som mars. För nu behöver jag verkligen sommar.

Nej fy fan, jag ville lägga mig ner och grina när snön bara fortsatte komma!

Haha exakt, tiden har ändå gått galet fort - trots att jag har kollat beräknad ÄL och BIM för startmånaden typ 17 gånger :'D.

Det finns lite lösryckta idéer, grundade i vetenskap men knappast vetenskapliga, om att sex långt ifrån ÄL ska öka chansen för flicka eftersom x-spermierna lever längre men är långsamma. Detta i motsats till y-spermierna som är snabba men mindre tåliga. Sen ska det tydligen hjälpa att äta magnesium- och kalciumrik kost för flicka, natrium och kalium för pojke.

Så vi tänker att det knappast skadar att prova dessa sätt, är ju gratis och skadar ju inte . Jag blir glad oavsett kön, men der vore som sagt kul med en flicka!

Ja, snart är sommaren här <3. Sjukt ändå, det är snart dags!
  • Crazzy
    Anonym (Sarah1) skrev 2021-04-09 15:23:05 följande:

Hej, vilken härlig tråd! Vill börja försöka med syskon i september. Fick barn i somras, så de blir rätt tätt men känner att de finns fler fördelar än nackdelar med det.. Kommer att behöva äta letrozol troligtvis eftersom jag blev gravid genom det första gången, så blir att kontakta kliniken I september, så starta i oktober typ? Fler som kommer ha ca 2 år mellan om de tar sig?

Hej, vad roligt! Vad fick er att bestämma er för just september? Är det åldersskillnaden eller vill ni gärna ha ett sommarbarn? Ska Letrozol hjälpa ägglossningen?

Det är 1 år och 8 månader mellan min första och tvillingarna, och de beter sig oftare som trillingar än något annat, eftersom de är så tighta...! Med fjärde och sista kommer det förhoppningsvis bli 3.5 och 5 års skillnad.
    Anonym (Juli) skrev 2021-04-09 11:50:54 följande:

Ja ungefär så gör jag också. Önskar att jag kunde ha mens så jag skulle bli beräknad typ 15 april men nej endera 1 april eller 30 april. Haha. Men det blir som det blir.

Så kul att sitta och drömma lite ju. Och planera.

Haha men vad roligt. Jag hoppas också på en flicka men har ju en av varje så det spelar ingen större roll. Längtar bara att få vara gravid och känna sparkar nu. Så sjukt mysigt verkligen.

Haha och jag skulle bli beräknad exakt den 15/4 om allt går enligt planerna! För min del spelar det dock ingen större roll, men det vore skönt om barnet inte behövde dela födelsedag med någon annan i familjen. Det kan bli lite knivigt, eftersom vi är två i familjen och flera i släkten som fyller år i april........!

Du har så rätt, gud vad jag längtat efter magen, sparkarna, få plusset på stickan, se fostret på UL för första gången, ALLT! Eftersom det här blir min sista graviditet tänker jag försöka krama musten ur den, haha!
  • Crazzy
    Anonym (Juli) skrev 2021-04-10 08:42:14 följande:

Haha så passande. Ja skulle jag vara beräknad mitt I skulle man ju kunna garantera april. Men jag kan gärna ta maj också. Men vi börjar ju försöka I juni och då om det nu skulle ta sig på första så blir det ju mars. Men det går också bra. Känner att jag blir bara tacksam om det faktiskt går alls. Är ju 5 år sedan jag var gravid sist. Så det finns ju inga garantier för något även om jag blev gravid på första försöket sist.

Ja då är det ju värre. Vi har absolut ingen född i varken april eller maj. En I mars. Däremot är vi typ alla i augusti. Så där håller vi oss långt ifrån. Hahaha.

Ja gud hela processen alltså. Det är så underbart. Hoppas bara situationen ordnat sig så pappa får vara med mer.

Juni är verkligen så nära nu! Jag är lite ärrad efter att ha fått tvillingarna i januari, så allt annat än mitt i vintern passar mig bra, haha.

Ja verkligen, jag blir lite ängslig ibland, inför att påbörja försöken i juli. Det finns ju inga garantier för att man ska ha vara färdigvaccinerad tills dess, men jag är inte så sugen på att vänta heller...
    Anonym (Sarah1) skrev 2021-04-10 14:09:39 följande:

Vi bestämde oss för september för kliniken är stängd under sommaren. Kommer ju behöva äta letrozol, gå på ultraljud pga det etc så därför kändes de bäst! Sen vet man ju aldrig hur lång tid de tar. Tog 1,5 år med första, men nu har vi ju letrozol från början så förhoppningsvis går de snabbare

Då håller jag tummarna för att det gör att allt går snabbare den här gången! Förstår att ni väntar då, så ni inte behöver genomgå en massa försök i onödan....

Idag tog jag för övrigt ut min spiral, kändes helt knäppt! Jag vet att man kan bli gravid så fort den är ute (ja, vid nästkommande ägglossning alltså..), men det kändes bra att ha den ute så det är avklarat .
  • Crazzy
    Anonym (Juli) skrev 2021-05-02 09:36:32 följande:

Jag var lite nervös nu. Tog ju ut spiralen i mars och sen fick jag ju en mens efter några veckor men nu gick jag som på nålar i dagarna för att se om mensen kom igen nu efter en månad. Det kändes ju viktigare med den andra mensen för att se om den var regelbunden. Och nu idag kom den äntligen. En dag sent men i rimlig tid. 30 dagars cykel verkar jag ha. Så galet skönt. Nu vet jag att kroppen kom igång igen. Så i juni kör vi igång med bebisverkstad. Även mannen är väldigt motiverad. Känns riktigt bra. Hoppas det går snabbt bara. Man är ju väldigt nervös för om det kommer gå eller inte. Så vi får vänta och se och hoppas på det bästa.

Gud vad skönt att allt är igång som det ska! Nu är ju er start jättenära verkligen Jag ska hålla tummarna för er!

Vi kan ha gjort världens miss å andra sidan, haha. Jag tog ju ur kopparspiralen för ett par veckor sen och i förrgår föll andan på och vi hade sex. Vi körde med dra ut-metoden, men jag hade ägglossning i förrgår eller igår, och vi vet ju att vi är superfertila.... Får hoppas på att det inte fanns något spännande i försatsen, för annars spricker ju planen totalt och så blir det en februaribebis, haha!
  • Crazzy
    Anonym (Juli) skrev 2021-05-07 21:31:04 följande:

Ja det känns riktigt skönt att den håller sig. Inväntar en till mens som ska komma 31 maj sen är det bara att tuta och köra.

Ja det kanske inte var helt genomtänkt om ni vill undvika februari. Men det är ju bara att vänta och se så får vi se hur det går. Oavsett skulle det säkert bli bra det med.

Ååååh vad spännande, du måste dela med dig av tester och tankar sen! När är ÄL och BIM för juni?

Nej verkligen inte, samtidigt är det dels som du säger; Det blir nog bra hur som. Dessutom körde vi på dra ut-metoden som enda skydd (ja jo, jag hör hur smarta vi framstår) innan vi skaffade barn, och det fungerade i 6 år. Tydligen har vissa män spermier i försatsen och andra inte, så det kan vara så enkelt som att min man inte har det. Men vi lär ju märka, heh!
  • Crazzy
    Anonym (Juli) skrev 2021-05-08 09:39:21 följande:

Självklart gör jag det. ÄL är 15 juni och BIM 29 juni. Känns så nära men ändå så långt borta. Jag vill ju att det tar sig på första för att slippa vänta men jag vill gärna att det tar sig på andra för att få april men jag vill inte skjuta upp det och börja i juli ifall det inte tar sig på första för mars är betydligt bättre än juni/juli. Haha. Ja du ser ju hur velig man är. Helt galet. Men det är väl som sagt bara att köra. Man kan inte bestämma allt.

Snart juni!!

Haha herregud vad jag känner igen mig i velandet? vi lär börja i juli, men maj-bebis skulle klaffa bäst med mina studier, men jag vill ju ändå att det ska ta sig på första.

Vi klarade oss den här gången för övrigt (fick mensen som beräknat), men vi får nog vara lite försiktiga framöver?.!
  • Crazzy
    Anonym (Juli) skrev 2021-06-22 20:45:40 följande:

Ja då kan vi bekräfta det

Åh men gud, GRATTIS! Har haft så fullt upp med barnen och sommarjobbet, så familjeliv har hamnat lite i skymundan..!

Hur mår du, hur känns det?

Vi kommer köra på måndag eller tisdag tror jag, så får vi se hur det går för oss
Svar på tråden Graviditet slutet av 2021