Steffqw skrev 2020-12-31 10:16:34 följande:
Ja det kanske stämmer. Jag är ju uppenbarligen mer redo än min sambo. Du menar att han kanske blir mer redo när jag är gravid. Eller när jag slutat med mina piller?
Det beror nog på hur han är som person, men kanske redan när du slutar med preventivmedel och han förstår att det kommer att hända snart!
Anonym (2) skrev 2021-01-01 14:20:43 följande:
Hej hörrni! Är det någon aktivitet här? Vi ska börja försöka med andra barnet någon gång under 2021, förhoppningsvis i april/maj men kan bli senare iom att jag fortfarande ammar och mensen är lite knäpp :)
Det där med att försöka skaffa en till när man ammar har jag hört lite blandat om, för vissa verkar det gå precis som innan, medan andra verkar behöva göra en lite större ansträngning för att det ska gå! Men då vill ni ha barn ganska tätt?
Vilket jag bara vill påpeka inte är ett dömande, jag blev gravid med mina tvillingar 1 vecka innan första fyllde 1 år, haha.
QueenS skrev 2021-01-01 17:16:47 följande:
Hej!
Vi ska också försöka oss på ett andra barn under året Planerar att börja försöka i juni. Vill gärna gå ner i vikt innan vi kör och bli starkare. Samt att jag börjar på ett nytt jobb nu, vill gärna ha jobbat i dryga året innan det är dags att vara föräldraledig igen. Men guu vad jag längtar, efter en till bebis. Graviditeten slipper jag helst
Vad roligt! Bli starkare skulle jag också behöva bli, har haft sån ofantlig foglossning båda graviditeterna, och tampas med magmuskeldelning nu..!
Haha jag förstår vad du menar med att skippa graviditeten, men jag har en bisarr längtan efter att vara gravid igen - även om jag vet att jag lär sitta här om ett halvår och förbanna mitt nuvarande jag för min naivitet!