• Meolty

Graviditet slutet av 2021

Hej på er! Hoppar in här med! Vi planerar också starta till hösten. Det blir vårat tredje barn :)

• Meolty
    Crazzy skrev 2021-01-04 22:17:28 följande:

Hej, vad roligt! Är det en 2022-bebis som lockar?

Japp! Hehe vet dock inte hur man ska kunna stå ut i så många månader tills man ska starta igång! Ska finkamma Netflix och se alla filmer jag hittar om småbebisar och graviditeter haha!
  • Meolty
    Anonym (Juli) skrev 2021-01-04 23:56:24 följande:

Så med det ville jag bara säga att vilken resa ni har framför .

Så spännande. Hur gamla är dom andra?

Våra är 7år i juli och 9år. Så beroende på hur snabbt det tar sig kanske vår yngsta hinna bli 8år innan den lilla kommer :p kommer kännas konstigt haha
  • Meolty
    Anonym (3-barnsmamma) skrev 2021-01-05 08:39:58 följande:

Ser att några planerar barn en speciell månad/årstid. Varför vill ni ha just då? Vi har aldrig tänkt en spec årstid dock har vi fått ett vårbarn (april), ett sommarbarn (juli) och ett vinterbarn (februari). Och jag har alltid tänkt att jag skulle ha höstbarn, haha.

Jag vill hinna gå ner lite i vikt innan vi startar, sen slippa vara höggravid mitt i sommaren. Gjorde det med andra barnet. Den sommaren var bland dom varmaste hos oss på länge haha så helst inte igen. Men man vet ju aldrig!
  • Meolty
    Anonym (3-barnsmamma) skrev 2021-01-08 20:30:06 följande:

Är det någon mer här inne som är över 30? :)

Jag är 31år :)
  • Meolty
    Anonym (3-barnsmamma) skrev 2021-01-09 16:46:27 följande:

Kul med fler som är lite "äldre". Jag är 33 år. Hur många barn har ni? När ska ni börja försöka?

Ja kul med jämngamla :) vi har två barn sen innan, födda 11 & 14. Vi hade sagt vi var klara nu, barnen klarar sig i princip själva. Men sen började suget komma haha!

Jag tänkte ta ur spiralen i april och låta mensen komma igång och se lite hur jag har ägglossning och så, sen börja försöka i juni/juli tror jag vi kom överens om.... vill gärna börja tidigare haha.

När skall ni börja försöka? Och hur gamla är era barn??
  • Meolty
    Anonym (3-barnsmamma) skrev 2021-01-10 08:36:46 följande:

Våra barn är födda -13, -15 och slutet av feb -20. Trodde vi skulle vara klara nu efter trean men känner att vi vill ge honom ett syskon i nära ålder som de stora har ( om det funkar ytterligare en gång). Planen är att börja i april. Är med blandade känslor då jag egentligen skulle velat jobba lite längre mellan ev föräldraledighet. Börjar jobba igen i augusti och skulle de ta sig direkt så blir det bara några månader innan det är dags att gå hem igen. Samtidigt känner jag att jag är ändå 33 år och vill inte vänta för längre eftersom den biologiska klockan ändå tickar.

Har ni haft lätt att bli gravida tidigare?

Jag förstår helt! Man är lätt kluven. Man kanske får tänka såhär, att jobba kan man göra senare... du ska trots allt jobba i typ 30år till sen innan pensionen om allt går som planerat. Men förstår hur du tänker! Klockan går inte direkt bakåt. Känner samma att min klocka börjar ticka, och d vill vi bara ha ett barn till.

Ja, vi Har lätt att bli gravida Jag har bara en äggledare, fick ta bort den innan första barnet kom pga utomkevd. Läkaren sa Det kan bli svårare att bli gravid igen. Men tog på första försöket, sen med andra barnen gick det på fjärde försöket. Hoppas på det går någorlunda snabbt igen. Har ni lätt?
  • Meolty
    Anonym (Anina87) skrev 2021-01-10 15:21:39 följande:

Hej, åh vad roligt med denna tråd. Jag är 33 (fyller 34 i år) och har två barn sen tidigare 13 och 6 år. Vi vill nu försöka oss på en trea.

Jobbar som lärare så hade nog tänkt börja antingen nu i vår april/ maj eller i höst. Om det går skulle det passa bra med jobbet och gå på ledighet vid en terminsavslutning.

Är sååå sugen på att börja försöka redan nu dock..

Va roligt med någon mer ?äldre? min yngsta är också 6år, blir 7år i juli. Tycker det skall bli spännande med graviditet och nyfödd igen. Var ju evigheter sen sist känns det som. Kommer nog känna mig som en förstföderska igen och ny på allt haha
  • Meolty
    Anonym (3-barnsmamma) skrev 2021-01-13 20:21:00 följande:

Har börjat noja över de här med covid-19 och vaccin osv. Vi hade ju tänkt öppna upp verkstaden i april. Men nu vet jag inte hur man ska tänka.. om man ska vaccinera sig så får man ju inte vara gravid och sen ska man vänta med att bli gravid, hur länge efter vaccin? Någon som vet? Känns som tiden springer iväg mot höst isf. Hur ska ni göra ? Eller har ni några tankar?

Blev visst lite rörigt..

Vi tänker börja i september. Jag läste någonstans att man ska vänta 2månad efter vaccinet, men jag är inte läkare så är inte helt säker, men det är vad jag läste, kan ju va mindre, men även längre....
  • Meolty
    EMSAAN skrev 2021-01-19 18:43:19 följande:

fick precis ett missfall så lägger det på is några månader & tänkte dra igång i april/maj för att förhoppningsvis få en liten i början av 2022. ????

Åh beklagar :( hoppas du mår bra och allt går vägen nästa gång :)
Svar på tråden Graviditet slutet av 2021