Anonym (Anina87) skrev 2021-01-10 19:06:36 följande:
Vad roligt, vilken ålder arbetar du med?
Vet inte hur jag ska göra, behöver råd ???? Vi har nämligen flyttat och jag skulle behöva söka nytt jobb, känns så dumt att bli gravid då på något vis innan.. Men, om vi nu blir gravida i april/ maj kommer jag jobba till december. Annars så är tanken att försöka i höst, typ augusti/ september för att kunna jobba längre. Känner mig strsssd bara då jag egentligen inte vill vänta alls ????
Jag arbetar på lågstadiet. Fick släppa en 2:a när min yngste föddes i februari förra året. Va så känslosamt och jobbigt avslut. Delvis därför jag är kluven, kommer troligen få en etta nu i aug. Men de kan ju ta tid att bli gravid. Så kanske ändå hinner ha dem bra länge.
Jag sökte jobb när jag va höggravid på grund av flytt så pendlade 7 mil enkel väg. Fick jobbet och började sedan jobba efter föräldraledigheten. Började i aug och i maj gick jag hem igen på föräldraledighet med andra barnet. Hade en riktigt bra chef som bara log och sa att de va väntat och anställer man kvinnor i barnafödande ålder så får man räkna med att det kan bli så. Se får man ju inte diskriminera någon på grund av graviditet. Så jag hade kört på, kan ju som sagt ändå ta tid.
Känner ni någon åldersnoja kring graviditeten ?