• Kristallenung123

Ägglossningstest förvirrande

Hej! Är både ny här och ny vad gäller äl test.

Är det vanligt man får såhär pass ?starka? streck varje dag?

Har väldigt oregelbunden mens just pågrund av min pcos och har planerad tid till gyn för ytterligare utredning då jag har en del mellanblödningar och äter just ni levaxin.

Men är det någon mer som fått resultat som mina? Sen då ändå fått fullt utslag ?

Äl test
  • Svar på tråden Ägglossningstest förvirrande
  • Anonym (Mira)

Jag har läst att Pcos kan ge utslag på äl-test flera dagar, såsom du fått nu. Googla t ex "pcos ägglossningstest" så kan du läsa mer om det.

• Molybden

Hej, jag har också PCOS och kan inte använda mig av äl-test av anledningen att de nästan alltid är positiva. Jag hoppas att du får hjälp av gyn då min erfarenhet är att de brukar vara hjälpsamma när man har PCOS. Lycka till!

• Lovart

Är det tester från testlagret? Jag får aldrig starkare streck än så på dem. Rekommenderar att du provar bandyplan en månad (om du inte blir gravid nu dvs) så får du se om du också får en stor skillnad med dem :) jag får tydliga utslag på bandyplan som inte går att feltolka. Lycka till!

• Kristallenung123

Hej vad skönt med lite svar! Sån djungel allt detta..

Jag har tid igen den 12:e så hoppas få mer hjälp då!

Har väldigt tunn slemhinna så vet inte vad nästa steg blir.. någon som har erfarenhet? :)

• Molybden
    Kristallenung123 skrev 2021-01-02 14:51:51 följande:

Hej vad skönt med lite svar! Sån djungel allt detta..

Jag har tid igen den 12:e så hoppas få mer hjälp då!

Har väldigt tunn slemhinna så vet inte vad nästa steg blir.. någon som har erfarenhet? :)

Jag vet att det finns tabletter man kan få, minns dock inte vad de heter. Det var uppe för diskussion sist jag var hos gyn men så såg min slemhinna bra ut för en gångs skull så lade det inte på minnet.

Men mitt första steg var att jag fick provera för att försöka få en regelbunden cykel och om inte annat ett försök till att bli av med mina mellanblödningar. Iom att jag inte kan använda ägglossningstest heller så ville de också att jag skulle få chans till att kunna gissa vilka dagar jag skulle kunna vara fertil. Man vill ju känna sig tvungen att ligga hela tiden ifall man skulle råka få ägglossning!

Har jag inte blivit gravid om några månader så är ägglossningsstimulering nästa steg. :)
Svar på tråden Ägglossningstest förvirrande