Inlägg från: Anonym (No) |Visa alla inlägg
  • Anonym (No)

Är kvinnor för kräsna eller män för desperata på dejtingsidor?

Anonym (Rostfri potatis) skrev 2020-12-28 22:24:25 följande:

Jag gick häromveckan med i en dejtinggrupp på Facebook. Där kan folk lägga upp en bild på sig själv och skriva lite text. Sen kan andra få kommentera och gilla inlägget. 

Det jag märkt är att nästan alla kvinnor som lägger upp får mycket eller väldigt mycket gillanden och kommentarer jämfört med männen. Männen som lägger upp får oftast inga gillanden och kommentarer, eller bara några få. Jag har sett 2-3 män (av över 100) som fått lite mer men dessa män har varit i det närmaste hunkar eller sett ut som modeller. Och ändå har dessa män bara fått en bråkdel av gillanden och kommentarer som de mest populära kvinnorna. 

Har också kollat andel män och kvinnor och det är ungefär 50/50 som är med i gruppen.

Vad kommer det sig att det är en sådan skillnad? Har ni några idéer?

Tyvärr använder flera män dejting sidor för att få sex. Tycker det är synd att kvinnor ska bli utsatta för sånt av män som är desperata. På så sätt tycker jag inte dejting sidor borde finnas alls då det gör det enklare för männen där de direkt får se en massa bilder och kommer åt kvinnor utan att visa vilka de egentligen är.

Om man vill ha sex borde män vända sig till sidor som säljer sex istället - inte till dejting sidor. 
  • Anonym (No)
    Anonym (anton) skrev 2020-12-28 22:35:54 följande:

Både och, men anledningen till att en del kvinnor är så överdrivet kräsna beror väl på att många män är så sinnessjukt desperata och avgudar kvinnor.

Eller för att kvinnor är smarta? För att de vill se efter sitt hus och kunna försörja sina avkommor? Eller vill ha en intellektuell stimulans?

Kvinnor har högre krav för att de har höga krav av samhället med utbildning och flera roller. Då blir det konstigt om de inte har höga krav tillbaka. Män har höga krav på utseende på en kvinnor. Kvinnor ställer andra krav tillbaka. 

Som tur är börjar kvinnor se sitt värde och ställa krav. Kommer bara att bli mer krav i takt med att kvinnor ser sitt eget värde. 
  • Anonym (No)
    Anonym (anton) skrev 2020-12-28 22:39:20 följande:
    Fast det handlar inte bara om män som är ute efter sex, det finns många män som är ute efter förhållande också men de är alldeles för desperata och avgudar kvinnor ändå.
    Men om du blev erbjuden lite sex så skulle det inte skada va? Flört
  • Anonym (No)
    Anonym (anton) skrev 2020-12-28 22:49:09 följande:
    På vilket sätt ställer samhället höga krav på kvinnor? Kvinnor får väl välja hur mycket de vill utbilda sig precis som män? De som ställer högst krav på kvinnor är kvinnor själva, män bryr sig då inte ett dugg om vad en kvinna har för utbildning, snarare hur hon är som person och om mannen finner henne subjektivt snygg. Och så himla höga krav på utseende har inte gemene man tycker jag det verkar som, snarare tycker jag många män är väldigt desperata och kanske till och med i vissa fall spelar under sin liga.
    Sen får man självklart ställa vilka krav man vill men på dejtingsidor anser jag nog att många män är otroligt desperata vilket leder till att en hel del kvinnor ställer högre krav på mannen än vad de kanske själva lever upp till, det är min upplevelse iaf.
    En kvinna har massor av roller. Det har inte mannen på samma sätt. För att inte tala om ett patriarikalt system som går efter det logiska tänkandet. Det systemet tvingar kvinnan att välja efter den starkaste mannen. Kraven kommer som sagt bara att öka mer och mer med takt med att kvinnor får mer frihet och inte kan få det de vill ha av män.

Så du skulle vilja ha en kvinna som inte kan försörja sig själv? Där du får försörja båda två förresten av livet?
  • Anonym (No)

Tycker männen i denna gruppen har en ganska konstig kvinnosyn. Tycker också att det inte är så konstigt att ni inte får några napp med tanke på hur ni ser på kvinnor.

Om utseende är allt och ni nervärderar kvinnan för det förstår jag inte hur ni kan tycka att kvinnor ska ha krav som status. Det blir konstigt.

Ni som är missnöjda borde kanske gå ur de där dejting sidorna och bespara de stackars kvinnorna er eller energi. Eller så är ni såpass desperata att ni inte har något val och inte kan få en kvinna på något sätt. På det sättet ska ni nog vara tacksamma att dejting sidor finns överhuvud taget för då har ni alla fall någon chans - om än liten sådan. Om ni tycker kvinnor har för höga krav borde ni kanske jobba på att förbättra er själva istället för att klanka ner på kvinnorna som ha höga krav. Deras krav kommer inte att förändras, det enda ni kan förändra är att förbättra er själva och er attraktionsförmåga. 

• Anonym (No)
    Anonym (ABC) skrev 2020-12-29 10:21:27 följande:

Utan att någonsin ha varit på dejtingsida själv utan bara läst och hört andras upplevelser (både mäns och kvinnors) så skulle jag gissa att det beror på att det finns så många män på dejtingsidor som är där bara för sex så att de som verkligen är ute efter något seriöst försvinner i den stora massan. 

Tänk dig själv om du var på ett uteställe och så var det 50 män och 20 kvinnor där. Där 35 av männen bara är ute efter sex och av dessa är 15 snygga och charmiga och låtsas att de är ute efter mer och 20 är sviniga, tafsar och viskar oanständiga förslag. 

Kvinnorna behöver då först genomskåda de 15 charmiga männen, sedan få avsmak på män generellt genom de 20 sviniga männen. Och sedan kanske de helt enkelt har gett upp innan de ens har hittat de 15 män som finns kvar och som också söker något seriöst utan att vara varken tillgjorda eller sviniga. 

Precis så är det. Dejting sidor handlar bara om sex.

Män borde inte bara styras av sin sexuella drift. Mind you, om de verkligen uppvisade bra bemötande och hade viss klass hade de vunnit på det. Men män tänker bara på sex. De borde vända sig till de som säljer sex istället och inte vilja det av kvinnor som inte säljer sex. Är kvinnor bara till för sex? Det är egoistiskt som tusan. 
  • Anonym (No)
    Anonym (man) skrev 2020-12-29 11:29:52 följande:
    Jämförelsen haltar eftersom många tjejer på dejtingsidor (kanske hälften) inte är där för att träffa någon. Många lever i en relation redan och vill bara ha bekräftelse att de duger på den öppna marknaden. Lätta att känna igen genom att de sitter inloggade alltid och inte har någon presentation. En bild men inte ett ord som talar om vem de är. Varannan gång jag klickade på ett foto på HappyPancake fick jag fram en sån. Efter hundratals gånger blir det irriterande så jag bad sajtens ansvariga att plocka bort tomma presentationer ur "min" lista. Vad andra gör får de bestämma över men ville ha en funktion som gjorde att jag kunde filtrera. Det var de inte alls intresserade av. Uteställe kräver mer engagemang än att regga ett konto på en dejtingsajt. Man kan utgå från att alla som går dit söker någon form av social gemenskap. Det grundläggande problemet med dejtingsajter är att det är alldeles för lätt. Kräver ingenting av användaren, antingen det gäller att få bekräftelse för sin bild eller att spamma samma meddelande till hundratals personer. Du kan fejka och trixa hur mycket som helst. Enda de ansvariga bryr sig om är pengar. Jag tycker ärligt talat att de som driver dessa tjänster förtjänar att brinna i helvetet.
    Och du lägger skulden på kvinnor? Tror främst det är män som är upptagna män som gör så. Vi kvinnor vill helst slippa drägliga män som bara är ute efter sex. Handlar knappast om bekräftelse. 

Inte konstigt att du inte får någon napp med den inställning till kvinnor du har. 
  • Anonym (No)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-12-29 12:24:11 följande:
    Du är väl medveten om att kvinnor inte är en homogen massa, utan även de varierar i vad de är ute efter? Att många använder sig av dejtingappar som bekräftelse har jag flera gånger fått bekräftat från mina kvinnliga vänner. En boost, samla snygga matchningar. Inget fel i det enligt mig.

Och de jagar kks och sex i samma omfattning som de flesta män jag känner, så även där faller det. Ärligt, kvinnorna omkring mig pratar mer sex än männen.
    Tråkigt kvinnosyn.
  • Anonym (No)
    Anonym (Rostfri potatis) skrev 2020-12-29 13:01:42 följande:

Så du menar att en kvinna som trycker gilla får män att tro att de vill ha kontakt, men inte samma sak för kvinnor? Hade det varit skillnad om även män fick lika mycket gillningar som kvinnor tro?

Jag tror att det kan bero på att det finns många män som beter sig som grisar på nätet, och att många kvinnor fått såna meddelanden. Det är ju många fler män som är våldsamma och fler som är lågintelligenta och fler som är incels osv. Så det kanske inte är så konstigt att kvinnor är mer försiktiga med att ge kommentarer?

Å andra sidan så får de riktigt snygga männen en del kommentarer, men en del av dessa män ser också ut som de kommer spöa upp nästa person de träffar. 

Kan det inte vara så också att kvinnor attraheras mer av personligheten hos en man än vad män gör, och genom bara fotot och liute text kan man inte veta det så bra. Så därför får bara de riktigt snygga kommentarer för de är så snygga att de attraherar ändå, utan vetskapen om hans riktiga personligheten?

En sista tanke är att många män inte har koll på hur de tar bra foton. För hos män spelar utseendet mindre roll IRL än för kvinnor. Så de har inte vanan där. Kvinnors foton är ofta väldigt bra (i deras profil kan man ibland se att de inte ser så bra ut trots allt). Kvinnor "får" använda filter, men män får inte det, eller det är ju lite tabu. Som att män skulle använda smink ju.

Så länge pengar och status är med i ekvationen så tror jag att man kan få vilken kvinna man vill. 
  • Anonym (No)
    Anonym (Kräsen som fan.) skrev 2020-12-29 20:28:19 följande:
    Män är mer beroende av kvinnor än vad kvinnor är av män tror jag. Män behöver stoppa sin penis i en kvinna för att känna sig som män och må bra psykiskt. Kvinnor behöver en satisfyer och ett par bra vänner med bra humor för att vara nöjd med tillvaron. 

Män är nog mer rädda för vara ensam än kvinnor också. Det leder säkert till en ökad desperation att hitta någon. Tyvärr blir många män inte motiverad att bli bättre och mer värd besväret i sin desperation och längtan. Istället blir dom lite smått dumma i huvudet eller ännu dummare i huvudet om dom var korkade redan innan. Sista steget i desperationen burkar vara självömkan och ilska och när dom nått det stadiet finns ingen återvändo. Där och då sjunker deras värde till 0 om det ens fanns något innan. 

Jag kanske låter hård. Det finns massor av bra saker med män i samhället. Dom är fysiskt starka och orkar med fysiskt slitsamma yrken som är avgörande för ett fungerande samhälle. Men när det kommer till relationer så har dom en förmåga att bli en börda och väldigt många har inte mycket att erbjuda när det kommer till sex. Dom tror att deras kuk är nummer ett för en kvinnas njutning fast den helt saknar syfte om deras hjärna inte klarar av att tända en kvinnas lust psykiskt. Det är nog därför många inbillar sig att en dickpic skulle ha någon som helst positiv effekt. 
    LOVE THIS

Och välkommen in i klubben kräsen som fan. Jag är kräsen som fan nummer två!!!

Ja jag håller med. Förstår inte varför mäns kön ska stå i fokus. Kvinnan får inte ofta njutning av kuken. De flesta kvinnor får knappt ens orgasm av penetrering. Män tror att det är det enda som de kan ge en kvinna. Visst sperma är guld, men det är nog det enda. Finns sexleksaker som kan behaga bättre än många män och som ger starkare (och bättre) orgasm än att ha en man ovanpå sig i tid och tid flåsandes över ens arma kvinnliga kropp. Näe. Manlighet handlar så mycket mer om kuken. Män kan ge kvinnor romantik. Uppvaktning, känna sig behövda, sedda och trygga. Ge din kvinna upplevelser, visa henne hur mycket hon är värd och skapa situationer för henne där ni är gemensamt tillsammans. Då kommer kvinnan bli blöt i brallan kan jag lova.

FOR THE RECORD STRAIGHT: Jag kommer att vara vansinnigt kräsen tills dess att jag hittar den man som motsvarar ALLA mina förväntningar. Varför? För att jag vet att jag kommer att träffa den mannen som gör det. Är hellre ensam än tillsammans med en man som inte möter de kraven. Vi kvinnor kan skaffa allting annat själva - barn, hus, orgasm, familj och materialistiska saker. Livet är för kort för att slösa det på män som vill bejaka sin sexlust och inte har samma höga krav på tillvaron som en själv.

SÄNK ALDRIG KRAVEN LADIES - vänta tills ni får det som ni förtjänar istället - för det får vi kvinnor alltid. Cheers!
Svar på tråden Är kvinnor för kräsna eller män för desperata på dejtingsidor?