Hur uttalar ni namnet August?
Som rubriken lyder, hur uttalar ni namnet August? Jag uttalar det AGUST och tycker det är en mer korrekt stavning. Och om någon känner eller har ett barn med det namnet, går dom ofta smeknamnet ?Agge??
Som rubriken lyder, hur uttalar ni namnet August? Jag uttalar det AGUST och tycker det är en mer korrekt stavning. Och om någon känner eller har ett barn med det namnet, går dom ofta smeknamnet ?Agge??
Som du- med långt a och gusst.
Korrekt uttal är ?Åågust?. Detta har försvunnit under åren, men det är så namnet alltid uttalats tidigare. Så säger man författarens namn är det Åågust Strindberg.
Hur det uttalades förr i tiden känns ej relevant. Var mest bara nyfiken hur folk uttalar det idag och om man kan förvänta sig flera olika uttal av olika personer om man heter August. Eller om det lätt bli ett smeknamn.
Korrekt uttal är det uttal föräldrarna ger barnet. Mitt eget namn går uttala på 2 vis, men det korrekta på mig är som jag själv uttalar det.
Korrekt uttal är det uttal föräldrarna ger barnet. Mitt eget namn går uttala på 2 vis, men det korrekta på mig är som jag själv uttalar det.
Jag uttalar det Aogust.
Jag uttalar som namnbäraren uttalar(vilket tyvärr oftast är "Aaagust"). Jag föredrar däremot uttalet "August".
Aogusst.