Vi som startar ivf behandling 2021
![Hjärta Hjärta](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-heart.gif)
![Hjärta Hjärta](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-heart.gif)
Hej var ett bra tag sen jag var här nu. Är i v12 och har nipt och ultraljud på onsdag. I lör började jag få nån blödning har varit små stänk I trosskydd och ibland I toa. Varierar mellan rosa rött och brunt. Har lutinus som jag kör upp i underlivet 3ggr per dag..är kansliga hinnor och hud. Kanske rivit upp något med den hårda plastapplikatorn man kör upp..De säger att man ska blöda igenom en binda för att de ska vara källa till oro.+ ha ordentligt ont. Är så lätt man borjar blöda i tidig graviditet..????
Hej tiden lunkar på här, ska börja med ÄL tester på söndag/måndag inför förhoppningsvis nästa FET. Verkar vara rätt oroligt och kaotiskt pga covid på RMC när jag pratat med dem och långa väntetider inför ny IVF osv, så jag försöker att inte ha för höga förväntningar, mycket kan ske! Covid går som löpeld på jobbet osv.
Ska in och göra testerna inför polisutbildningen måndag/tisdag så blir ÄL tester på hotell i en annan stad, barnlösheten är med en vart man än är i livet och på jorden, hoppas inte jag glömmer bara för är så nervös inför testerna! Hoppas att ÄL är lite sen denna månaden så jag inte får "prime time" när jag inte är hemma med sambon, även om man inte "får" ligga vid ÄL när man ska få återföring så skiter vi i det :) Hellre 2 än 0.
Har illamåendet börjat lägga sig nu? kunnat börja slappna av efter KUB och se att det blir ett syskon till dottern nu i år? kram
Hej!
Jag kommer med en fundering.
Just nu äter jag progynon inför min första FET och insättning blir förhoppningsvis nästa vecka om allting med slemhinnan ser bra ut på fredag.
Vi har tre embryon i frysen. En blasto och två stycken som frös ner på dag 3 där man inte vet kvaliten. Detta eftersom kliniken inte ville riskera att odla alla tre till dag 5 då mina ägg vid äggplocket inte såg helt normala ut.
Nu till min fråga. Hur skulle ni tänka. Jag funderar på att be om en 3 dagars att få insatt än blasto då jag inte vågar ?slösa? på blaston ifall det inte skulle ta sig första gången och vi kanske behöver leta efter orsaken till varför det inte tog sig (om det ens finns en orsak) men till exempel skulle jag vilja då ta ett immunförsvars prov hos Marie på Fertilitetsplus och kolla om jag behöver dropp inför insättningen då jag har adenomyos. Eller så kör vi på blasto och hoppas på det bästa men skulle den inte ta sig så skulle jag känna 0 hopp inför de andra 2 på dag 3 och jag vet att jag skulle må psykiskt dåligt.
Usch. Så mycket tankar. Men är nyfiken på hur ni skulle tänka?
Kram
En liten uppdatering från mig! Vårt enda embryo verkar ha klarat alla tester så nu väntar nästa steg för oss (hysteroskopi och era-test) innan återföring. :)