Camii80 skrev 2021-04-10 00:19:32 följande:
Hej allihopa
Har varit frånvarande då jag fick ett + tidigare i år. Nu när jag var på ett VUL, vecka 7+3, så konstaterade läkaren på IVF-mottagningen att allt inte var OK. Ägget har fäst men embryot har stannat i växten. Så, ist för att vara ca 1-2cm, är embryot ca 4-5mm. Jag kände på mig att ngt var fel då jag inte känt några grav.symptom förutom ömma bröst ( kalla det intuition).
Nu till min fråga. Läkare sa att jag ska sluta med Lutinus och invänta ett missfall... Detta känns så konstigt, att behöva vänta på att en blödning ska börja och missfallet blir ett faktum. Är det ngn som varit i samma situation som kan berätta för mig hur länge man behöver vänta innan kroppen säger ifrån? Jag har tid nästa fredag igen för att kolla ifall allt gått bra, men detta väntande på att missfallet kommer igång är skitjobbig.
Hej, beklagar så att det blev ett MA :( Har själv UL nästa vecka och kommer då va i v7+3, har inte hellrr bra känsla inför det men hoppas jag har fel :/
Men ville dem inte ge cytotec om du känner de jobbigt att vänta? Jag har valt cytotec då jag känt att jag inte orkar invänta att det startar av sig självt.