Vi som startar ivf behandling 2021
När fick ni bada efter äggplock? Jag gjorde ÄP för 12 dagar sedan och vill så gärna bada i sjön :)
När fick ni bada efter äggplock? Jag gjorde ÄP för 12 dagar sedan och vill så gärna bada i sjön :)
Heeej!
Vi hamnade i samma sits du o jag samtidigt kan man ju säga!
Min läkare var orolig för överstimulering redan innan äggplocket, så jag hade lite räknat med att inte få sätta in något i. måndags.
Jag kom dit och min läkare sa att hon hade 4 jätte bra varav ena skulle vara perfekt embryon på dag 5 och att om jag inte var överstimulerad kunde vi sätta in men jag var det i min högra äggstock milt till medium sa hon. Ja vart endå lite ledsen för någonstans hade jag hoppats på att få gå hem med ett embryo i mig..
Ska få hem brev i veckan hur många som hamnar i frysen men minst fyra så de känns jätte kul, de var 4-5 som skulle odlas vidare till dag 6.
Nu hoppas jag på att få mens snabbt så jag hinner sätta in ett innan deras sommarstängning.
Hur länge behöver du vänta nu?
När gjorde du ÄP? Jag har badat idag. Kunde inte hålla mig. 12 dagar sedan ÄP, så nästan 2 veckor. På en del ställen läste jag att man kunde bada efter 3 dgr dessutom. Så.. ingen aning
Måste bara fråga först vad menas med bortfallsblödning:)?
Har du fått en mens då efter behandlingen eller hur menas det:)? Och måste du nu vänta på en till mens och sedan ägglossningen efter det? Sorry för mkt frågor haha är så svårt å hänga med när allt är så nytt, men man lär sig mycket här:)
Ja fattar sjukt kort cykel men antar att det kan vara bra?
Ja så skönt att faktist koppla bort lite grann och njuta av värmen och allt som hör till några veckor nu:)
Yes fick besked i föregår att det blev 4 st till frys, de andra var säkert för dålig kvalite för att frysas tyvärr. Men är nöjd med att det ligger 4 st där och väntar:)
Min läkare sa att om jag får mensen denna eller nästa vecka så hinner jag få en insättning innan semesterstängningen. Och blev så lycklig inatt när jag vaknade av att mensen kom!
Så ska ringa och rapportera in den på måndag och sedan antar jag att jag får en tid för insättning.
Fick du tillbaka en blastocyst eller ett embryo? Fick du någonting till frysen?
Fick du tillbaka en blastocyst eller ett embryo? Fick du någonting till frysen?
Aha då fattar jag, så jag har nog bortfallsblödning nu? Hade äggplock 9/6 och blödningen kom igår 19/6 men det känns som en helt vanlig mens... gjorde din det?
Ja precis jag får göra insättning på denna cykeln.. vet inte men jag tror att det är en privatklinik... det är Sthlmivf.. vart går du?
Tack så mycket! Jag försöker hoppas på att det iallafall är en graviditet! Och grattis själv 3 är ju superbra också!
a ja förstår det.. så jobbigt att vänta!
Ska dit nästa v för att se om ägglossningen är påväg, när du börjar ny stimulering ska du då ta massor med mediciner o då?
Jag har förstått det som att de sätter in embryot när jag har en pågående ägglossning men vet inte riktigt eftersom detta är första gången för mig. Har du satt in någon gång?
Väntan är så tuff men tur att det är sommar iallafall tiden går fortare och man har lite roligare.
Hej alla,
Behöver er kloka hjälp. Är i cykeln efter stimulering nu. Har gjort plock har haft min första blödning (ingen insättning). Försöker nu hitta min ägglossning men misslyckas. Har testat mellan CD 11 och idag CD 15. Har har en diskret LH-ökning alla dagar. Brukar ha helt blankt test till dagen innan peaken och sen riktigt tydligt på CD 13. Är det vanligt att ha liten ökning hela cykeln efter stimulering eller vad händer i min lilla kropp??
Jag hade så första ägglossningen efter, dvs att stickorna visade svaga streck i flera dagar innan jag faktiskt fick en glad gubbe på clear blues ägg. test. Det slutade iaf med att min ägglossning var totalt 9 dagar sen så fick vänta med insättning till nästa cykel. Min kropp fungerar vanligtvis som en klocka men dem sa att det inte var helt ovanligt att kroppen var lite ur balans precis efter.
Ps. månaden efter var allt som vanligt igen och insättningen kunde ske som planerat :)