Vi som startar ivf behandling 2021
nej det gör nog ingen större skillnad så länge man tar medicinen,
jag har nog lite svårt att tänka på plan B och C just nu, då plan A kräver så otroligt mkt pusslande för tillfället!
![Rynkar på näsan Rynkar på näsan](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-frown.gif)
Segdraget när du måste gå och vänta såhär, kroppen vill inte riktigt. Men hoppas verkligen den fattar galoppen snart och kommer igång. Har förstått att man nog kan må lite så som du beskriver under nedregleringen. Men håller verkligen tummarna för att du kan få lite klarare besked och att kroppen börjar samarbeta snart!
Ja det är lite skönt att det inte blev FET direkt efter IVF när cykeln blev strulig på detta sätt, känns som man inte vill riskera att sätta in på fel dag om RMC endast går på ÄL-tester. Funderar på om jag har starkare LH hormoner under eftermiddagen än på morgonen, för får alltid positivt på kvällen först, innan det ev. är positivt på morgonen dagen därpå. Men får tänka att RMC vet vad de gör helt enkelt och inte "chansar" på när ÄL sker.
Inalina: Så segt när blödningen inte kommer.
Min blödning lurades en dag förra veckan, kom bara lite och slutade sedan helt. Det har jag aldrig varit med om. Men den kom sedan igång igen. Puh. Så nu sprutar jag för fullt, två olika preparat och har nu tre gröna blåmärken på magen. Det har jag inte haft innan. Så tur det inte är bikinisäsong nu. Nojar över att jag ska på ultraljud först sprutdag 10, men antar att eftersom jag redan får så höga doser tjänar tidigare ultraljud inget till, de har liksom inget de kan förändra på doserna. Tycker det är lite jobbigt att en inte kan planera sitt liv. Försöker hålla dagarna lite öppna på jobbet eftersom jag inte vet när ägguttaget blir. Det hade varit skönt att veta det. Men men, får glädja mig åt att min läkare ändå gav min kropp en chans till innan jag överger tron på mina ägg. Hoppas kroppen fattar vinken och ser till att lossa fina ägg som kan bli små embryon,
Steeph och Frida123: Gott att få räkna ned till FET. Då vet ni att det snart finns en chans igen.
Edaa83: Lycka till och hoppas du får må bra under ruvningen.
Neej, inte "oroa dig inte" kommentaren Inte så hjälpsamt. Men det är VUL nu i idag? Ingen blödning än? Har ni bokat skidsemester med svärmor istället nu?
Så många frågor! Hade vart nice om du lyckats bli nedreglerad trots ingen blödning
Kroppen.. ska du dit nu på förmiddagen? Hoppas du kan få några vettiga besked eller vet hur nästa steg blir iallafall efter det. Varför göra ett till på måndag annars om t.ex. inte en blödning dykt upp? Hoppas på bra besked ändå idag!
Hej allihopa,
Jag kan berätta om mitt första äggplock. Natten till äggplocket så fick jag så fruktansvärt ont i högra sidan av magen, precis där äggstocken är. Smärtan gick inte att lindra, varken med vetekudde eller Alvedon. Vi bestämde oss för att åka till gyn akuten. Där fick jag morfin och blev tillsagd att det kan vara så att min äggstock vridit sig runt sig själv och jag behöver opereras. Jag sa emot ganska bestämt eftersom jag inte ville att äggplocket skulle ställas in. Bad dem att vänta tills jag fått tag på min IVF läkare. Läkaren svarade på mitt mejl 6 på morgonen och sa att äggplocket ska bli av och att jag får komma dit för undersökning. Ingen var gladare än mig. Smärtan hade blivit bättre med hjälp av all morfin jag hade fått under natten. Klockan 9 hämtade maken upp mig från kvinnokliniken avdelning och vi begav oss mot äggplocket. Vi fick ut 23 ägg. Jag var så lycklig. Vi fick åka hem och jag vilade hela kvällen och natten gick bra. Dagen efter äggplocket (onsdag) så känner jag att samma smärta som jag hade på måndagen innan äggplocket började komma tillbaka. Kl 22 var smärtan så outhärdlig så jag fick åka till gyn akuten igen. Denna gång blev jag akut opererad under natten och fick tömmas på 3 L blod som hade samlat sig runt äggstockar och livmoder. På morgonen hade jag tid med IVF läkaren som skulle ge oss besked om hur många ägg som blivit befruktade. Jag låg illamående och yr från nedsövningen och fick veta att endast 7 av 23 blivit befrukade och de 7 som blivit befrukade var avvikande. Hela min värld rasade. Nu ligger jag nyopererad med de sämsta nyheterna man någonsin kan få. Hur tar man sig upp från något sånt här? Jag ville bara ha bra fina ägg, inget mer. Fick info om att de ska försöka odla alla 7 och på tisdag nästa vecka så vi tillbaka och diskutera nästa IVF och även få veta hur de 7 ser ut men jag skulle inte ha höga förhoppningar enligt min läkare. Fick order om att börja äta Q10. Har ni några tips? Vad gör man för att förbättra kvalitén?
Oj din stackare :( vi får hoppas att några av äggen utvecklar sig normalt ändå och kan frysas vad otäckt att bli opererad mitt i alltihopa, men förstår att du stod på dig för att få ut äggen först ialla fall! låter som att det är ett fall av överstimulering? eller vad är deras förklaring annars? jag vet att det kan samlas vätska i buken, men trodde inte det var blod. Usch, ta hand om dig och jag förstår att du känner dig ledsen.
jag har också fått höra att kvalitén på mina ägg är ganska dålig, det finns tjejer här inne som är ganska pålästa om vad som ev. går att göra för att försöka förbättra kvaliten på äggen. Det finns en hemsida som heter
kika där om du kan få några tips, där nämns bland annat Q10.
det verkar även kunna påverka vilken typ av stimulering man får.
stor kram
Hej tjejer!
Ett tag sen jag skrev nu väntar på mensen efter min misslyckade ivf förra månaden men har fått detta resultat idag?. Men är så rädd att de ska vara ett spökstreck eller att mensen kommer komma är bara på äl+12 idag. Har sån mensvärk!!
Fina nyheter! I lördags på RD9 plussade jag med min 3dagars <3
Däremot klarade sig inte våra 2 andra ägg nedfrysningen :/ känns skit men vi är så glada för den lille som växer i mig nu! Har testdag på onsdag 17/11 så vi vårdar inte riktigt hopps för mycket förens det är plus även då :P Vi önskar innerligt att den vill stanna kvar hela vägen till juli <3