• Iväntanpåivf

Vi som startar ivf behandling 2021

Katela skrev 2021-04-12 16:27:46 följande:
    Vi är på 3 ivf försöket. Satta en 5dagars embryo i onsdags så nu är vi i väntan....

Du?
    Jag är på första försöket. Blev överstimulerad så väntar nu på FET av en 5dagars.  Mensen kom i lördags så nu närmar det sig. 

åh vad spännande. håller tummarna för er. 
  • Iväntanpåivf

Nu kom äntligen mensen i lördags. Snart dags för FET. Instruktionerna jag fick va att jag ska börja med ÄL test cd10. Känns inte det lite sent?  Vill ju inte missa det nu när cykeln är så knas efter ÄP. 
    När ska ni andra som gjort FET eller väntar på FET börja?  

• Iväntanpåivf

Nu kom äntligen mensen i lördags. Snart dags för FET. Instruktionerna jag fick va att jag ska börja med ÄL test cd10. Känns inte det lite sent?  Vill ju inte missa det nu när cykeln är så knas efter ÄP. 
    När ska ni andra som gjort FET eller väntar på FET börja?  

• Iväntanpåivf
    Jenzia skrev 2021-04-13 09:57:33 följande:
    Vad skönt att mensen kom i lördags! Jag ska börja testa efter LH redan från CD8, utifrån att jag oftast har en cykeln på 27 dagar. Men jag letar också andra fertila tecken innan dess iom att förra cykeln kom ägglossningen redan på CD10.
    Ja jag börjar nog också lördag/söndag. Känns tryggare. :)
  • Iväntanpåivf

Roligt att så många testar akupunktur. 
    Jag har gjort ett antal behandlingar innan sprutor och ÄP och sen bara två sen ÄP eftersom jag fick vänta på FET. Nu är det dags att köra igång igen så på torsdag ska jag dit och sen iaf en gång per vecka plus kring FET. :) 

Hoppas verkligen det gör nån skillnad. det är i  varje fall ganska skönt och avslappnande. 
    Sen kan jag inte riktigt bestämma mig om jag ska leva som vanligt eller ta bort allt vad mjölk, spannmål och kaffe mm heter. Hur gör ni andra? 
    Tillskott tar jag redan en hel del men börjar lessna på alla piller.

• Iväntanpåivf
    Olivia1992 skrev 2021-04-13 17:01:55 följande:
    kul att höra att en till provar akupunktur! Skrattande
    märkte du någon skillnad på äggkvaliten och mängd antal ägg? sägs ju att det kan hjälpa till på traven en hel del på den fronten! lästen en som haft problem med antal ägg, sedan men hjälp av akupunktur fick hon ut 17 ägg varav 12 befruktades osv.
    hoppas det går vägen för dig!! när har du planerat FET? Glad

jag har också funderat på detta med kost osv. 
    jag har sedan nyår tagit bort kaffe helt, tar numera 1-2 koppar te om dagen ist. men det var också för att jag drack mycket kaffe då jag har kontorsjobb.. sedan började jag och min sambo igår med att ta bort allt gällande vitt mjöl och socker, men det är bara för välmåendet hos oss, (Han tränar och jag hänger på) men har läst att det är bra för fertiliteten också så det är bara ett plus, på lördagar får vi äta gott Glad

man har ju läst så föööööörbannat mycket om ALLT! någonstans måste man sätta en gräns känner jag. och jag håller med dig, piller... less på det! men samma sak där så gör jag inte så stor grej av det utan äter det för min egen skull också. Jag knaprar D-vitamin, omega3, Multivitamin för gravida och järntillskott.  
    vad käkar du? Glad
    Det va mitt första ÄP så vet inte om det blev nån skillnad för har inget att jämföra med :) 
    Men blev överstimulerad med 25 äggblåsor, de fick ut 22 ägg varav 17 befruktades och 3 överlevde till dag 5 och frystes in. Så kanske gjorde nån skillnad. 

Jag är bara på cd5. brukar ha ÄL på ca cd14 och sen skulle FET va 6 dagar efter det. så om ca två veckor. :) 

Jag tog bort kaffe innan. och drog ner på laktos, gluten mm. Men efter överstimuleringen tappade jag motivationen lite så nu försöker jag hålla nere kaffe och så igen. Tränar sporadiskt men försöker få tummen ur då jag vet att jag mår mycket bättre. :)  Har så sjukt stressigt på jobbet så jag har lite svårt att pusha mig på alla fronter just nu. 

Just nu äter jag multivitamin, d-vitamin (en större dos en gång i veckan), omega3, järn, e-vitamin, magnesium och q10. Åt nyss även extra zink men den tog slut. :)
  • Iväntanpåivf
    Aya2019 skrev 2021-04-14 06:39:49 följande:

Testdagen idag :)

Hoppas lillen stannar kvar denna gång :D

Grattis! Håller tummarna. :)
  • Iväntanpåivf
    Olivia1992 skrev 2021-04-15 13:31:10 följande:
    aaha okej, då förstår jag! tycker det ska bli spännande nu på måndag och tisdag och se hur min kropp har reagerat på akupunktur och en högre dos Bemfola. tog första sprutan igår kväll :)

jag förstår att man tappar det lite, är också orolig för det här med överstimulering... men försök tänk på dig själv nu i allt det här och ta det så lugnt som du kan och behöver :)

okej, har hört det här om D-vitamin? en större dos sällan är bättre än en daglig mindre dos. hur mycket D-vitamin tar du? Skrattande
    Jag tar 25000ie en gång per vecka :)
  • Iväntanpåivf
    Olivia1992 skrev 2021-04-15 13:25:13 följande:
    Intressant, jag ska också påbörja kortisontabletter och blodförtunnande, även en daglig dos av fragmin som ska ta bort ev. blodproppar. kommer även gå på intralipid (dropp)

Jag håller med dig! nu jäklar kör vi!!! känns som man försöker med allt och lite till denna gång, dyrt om inte annat Cool
    gör du det privat eller via landstinget?  Är detta nåt de rekommenderar att göra?  På sahlgrenska erbjuder de inget sånt iaf inte första försöket. Men jag känner att jag skulle vilja testa allt. har inte så mcyket tid då jag fyller 40 i höst så inte så glad över att första försöket ser de som ett 'test-försök' och sen justerar man efter det. 
    varför kortison och blodförtunnande? varför tar man fragmin mot blodproppar och varfö intralipid? hur får man detta ordinerat?  :) 
  • Iväntanpåivf
    endotjej92 skrev 2021-04-15 22:48:19 följande:
    ja verkligen, känner så igen mig i det du skriver om känslorna :(  Samtidigt som det är så hemskt att det finns så många som går igenom detta så känns det endå skönare att prata om det med andra i samma sits. Håller tummarna för oss alla! 

Hur har du/ni upplevt sprutornas påverkan i era kroppar? Vissa är sjukskriva har jag läst så e lite nojjig att man ska bli helt sänkt?
    Jag upplevde en svullnad och visst obehag av sprutorna. men kunde jobba som vanligt men kanske va lite obekvämt och jobbigt med att böja sig och lyfta tungt osv. Va lite extra trött på kvällarna och fick jätteömma bröst. Jag blev överstimulerad och fick en annan spruta än ovitrellen innan ÄP för att stoppa överstimuleringen. Kände mer efter ÄP men då hade jag också 25 äggblåsor och de fick ut 22 ägg och va överstimulerad så kanske inte så konstigt. :) Hade lite ont två-tre dagar efter men kunde jobba som vanligt redan efter en vilodag. Sen har kroppen känts lite ur balans efter det men har inte mått dåligt eller så. 
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021