Lusselelle123 skrev 2021-09-30 08:57:33 följande:
Ja det var verkligen fruktansvärt jobbigt, men som du säger så tillhör detta inte normalfallen. Mådde inte alls bra efteråt igår och vaknade idag och grät igen.. är nog fortfarande lite chockerad men har också väldigt ont så att jag knappt vända mig i sängen eller gå. Det känns dessutom som om känslorna kring hur orättvist detta är kom ikapp mig igen.. men unnade mig gjorde jag minst sagt igår, blev både pizza, rödvin och en stor godispåse i soffläge haha.
Är dina finansierade försök i Sverige slut eller har du valt att gå utomlands av andra skäl? Låter ju helt sjukt att de söver ned i andra länder men inte i Sverige, borde vara samma överallt eller att åtminstone valmöjligheten finns.
Tack så jättemycket
Jag förstår att man mår dåligt efter ett sådant äggplock, och man är så otroligt utsatt i den situationen också, så det blir extra känsligt än om det varit en annan kroppsdel (om du förstår vad jag menar..)
jag tror att min ena äggstock också ligger lite dold, då mina gynekologer alltid har svårt att hitta den när man ska räkna äggblåsorna..
du kan nog vara öm ett tag men det borde ge med sig om några dagar, jag förstår om du vill stänga av telefonen idag, jag tycker nog att de kunde ringa i vilket fall så man vet hur många som befruktats! (skulle inte alls funka med mig som har ett sådant otrolig kontrollbehov i den här processen...)
Jag bor i Schweiz sedan några år tillbaka så jag har aldrig gjort IVF i Sverige, vi gjorde IVF 2018 i Prag där det funkade vid andra IVF första FET då jag fick min efterlängtade dotter. Det blev inga kvar i frysen efter det, så vi har fått börja om nu för syskonförsök, och jag har gjort 2 IVF i Schweiz i feb och maj, samt en i Prag nu i sep, där det tyvärr inte blivit tillstymmelse till plus på något av dessa 3 försök.
Mina ägg verkar ha blivit ganska mkt sämre sen dess, och jag har dessutom märkt av att mina cykler är kortare nu så jag släpper nog dessutom ifrån mig omogna/dåliga ägg. (som om man inte redan hade nog med problem i den här processen...)
men men, skam den som ger sig;) jag måste blicka framåt till nästa försök nu då jag inte gett upp tron på mina ägg riktigt än! Hoppas du mår bättre snart och får tillbaka ett fint embryo imorogn