Inalina skrev 2021-03-18 09:20:41 följande:
Hej!!! På väg från kliniken nu och känner mig fylld av energi =) trots ett väldigt negativt blodtest givetvis men det visste jag ju typ redan, men alltså läkaren på kliniken, vilken underbar människa! Han är verkligen otroligt varm och medkännande och framförallt KUNNIG inom IVF och jag fick ett 45 min långt samtal med honom om hur vi ska gå vidare framåt. Detta är en av de mest framstående i Schweiz så det känns som att jag hamnat helt rätt och de kommer hjälpa mig att få ett syskon till lillan. (Klart det kostar men det gör det ju i vilket fall här i Schweiz.)
Han rekommenderade även DHEA 25mg 3 ggr om dagen, är det något du tagit/funderat på innan? Sen sa han att alla grejer jag rabblade upp funkar att ta och han rekommenderade Q10 speciellt.
Jag kommer köra igång igen i nästa cykel i mitten av april med hög dos gonal f (375) och så skulle de se om de kunde beställa embryo glue till mig också.
Åh kände bara att jag ville skriva av mig med lite ?positiva? nyheter från att ha känt mig less de senaste dagarna givetvis med otrolig mensvärk och mkt blod.
Kram hoppas du får många fina ägg på VUL i morgon, har du huvudvärk av Gonal F eller är det ok?
Underbart att läsa! Så mycket det gör att få träffa en empatisk och kunnig person som tror på en och processen!
Nej, jag har inte testat dhea. Det rekommenderas nog främst till personer som har lite lägre äggreserv och högs östrogennivåer. Jag har inget av det! Men om läkaren rekommenderar dig att testa det så skulle jag göra det. Om du vill läsa på mer om kosttillskott och dhea rekommenderar jag dig att köpa boken It starts with the egg.
Q10 tycker jag verkligen att du ska testa! Behövs rätt rejäla doser för att få effekt (ubiquinol eller q10 från PharmaNord är det som anses bäst). Jag äter 400 mg av den från PharmaNord varje dag. Spännande med embryoglue. Använde de det i Prag?
Jag tar Menopur den här gången. Hade lite ont i huvudet häromdagen men för det mesta känns det okej! :)