Inalina skrev 2021-06-08 13:09:45 följande:
Men wow vilket fint resultat med befruktningen! Vad gjordes annorlunda denna gången mot förra ÄP? Det känns ju som att allt ändå inte kan vara 'chansen' utan att något gjorde att dina ägg var mer mogna denna gången?
Håller med om att vindrickande o bad i sommar låter underbart, så bakar vi på en bebis i höst
Är så nöjd (och nervös inför hur det ska gå de kommande dagarna)! De bytte från Menopur till Gonal-F och sänkte dosen till 87,5 som sen höjdes till 100. Mitt problem verkar vara att jag får alldeles för högt estradiolvärde snabbt och så måste de avbryta pga risk för överstimulering. Så denna gången lyckades stimuleringen pågå 2 dagar till (10 dagar med sprutor) och därav få fler mogna ägg gissar jag. Börjar nog en dag tidigare i cykeln och väntade en dag längre innan jag började med Fyremadel också. Lite oklart, men något blev mer rätt! De lät inte ens själva särskilt hoppfulla innan plocket.
Fantastiskt också att få tillbaka papper på 24 ägg plockade när jag bara trodde jag hade 14 blåsor. Var så nöjd med att de fått fram färre blåsor och därför kunnat stimulera någon dag länge. Hehe.
I höst kör vi bebis! Heja oss. Du passar också på att njuta av sommaren och dricka lite vin mellan alla vitamintillskott hoppas jag?
Truuly skrev 2021-06-08 13:19:38 följande:
Oh wow vilket fint resultat! Nu håller vi tummarna att det blir flera blastisar till frysen!! :D
Tack! Är så otroligt lättad. Har inte alls vågat glädjas åt de 21 äggen från äggplock till besked eftersom det inte blev någon befruktning alls förra gången. Jag hoppas sååå på något eller några till frysen.