Fogeln skrev 2021-09-03 08:00:48 följande:
Hej på er!
Jag försöker mig på ett i lägg efter att ha läst igenom hela tråden under vår planering för FET.
Jag är 33 och min man 44. Vi har en dotter på snart 4 som blev till på tredje IVFen.
Resan till dess var 4 är egna försök, överviktsoperation och viktminskning ca 100kg, två års egna försök, utredning, IVF 1 - inga ägg, IVF 2 - fyra ägg, inga befruktade, IVF 3 - tre ägg, alla befruktade och två till frys där ET resulterade i vår dotter.
Nu är vi i planeringen för att sätta tillbaka första frysta 6-dagars och hoppas verkligen att någon av de frysta kan ta sig. Jag skulle ringa in vid ägglossning den här månaden och få återföring nu men fick aldrig något omslag på stickorna så nu är det läkarbesök för att planera för stimulerad cykel istället.
Det känns som att all ångest och allt jobbigt från de första omgångarna 2016 kommer tillbaka i den här processen.
Hur orkar ni hålla ihop genom allt det här? Jag känner bara för att lägga mig i sängen och sova konstant.
Hoppas iaf att läkarbesöket idag går bra och att jag kan få lite hopp inför kommande månad ????????????????
hej o välkommen hit :) oj måste tagit ett tag att läsa igenom hela tråden
! ok ja verkligen som Dibella skrev, vilken resa ni har gått igenom! Och vad härligt att det blev en dotter till slut för er!
Låter ju också bra att ni fick 2 till frysen den gången, det måste ju inge hopp ändå att slippa gå igenom hormonstimulerig med sprutor och all stress!
Självklart är det alltid någonting som ska krångla dock i den här processen, men som du skriver, med en stimulerad cykel slipper du gå o testa ÄL stup i kvarten.
Vi försöker också med syskonförsök till vår flicka som är drygt 2 år och som blev till med IVF 2018, och har genomgått 2 fulla i IVFer i våras som tyvärr varken ledde till graviditet eller något till frysen. Nu har jag nästa äggplock nästa vecka, förmodligen mån-tis och hoppas på några fina ägg då!
Låter ju optimistiskt att alla dina 3 ägg var så fina att de blev blastocyster, det har jag nog aldrig hört om innan!
Stort lycka till på ditt läkarbesök