Frida123123 skrev 2021-07-05 19:48:39 följande:
Grattis till er clemmentina! Ja, vi har alla våra milstolpar, halvstolpar eller vad man nu säger. Jag blev ju gravid-jippi, fick tyst missfall i juni, usch,men missfallsbehandling har gått bra, om man kan uttrycka det så. Nu tillbaka i ett vänta-jätte-länge-läge, väntan på att mensen ska komma igång efter missfallet, första eller andra beroende på semesterstängningar på privata kliniker. Sedan insättning av FET, om de klarar upptining och om allt ser ok ut. Så lustigt det där, man hoppas på att mensen ska komma, sen hoppas man givetvis absolut inte att mensen ska komma. För min del gäller, får jag mens tidigast 30/7, då kör vi på den mensen, kommer mensen tidigare än så, ja då blir det mens Nr 2. Detta pga semesterstängning. Nu har jag fått grönt ljus för Fragmin och embryo glue! Känns bra!
hejsan! tycker du är fantastisk som känns så positiv när du gått igenom ett tyst missfall efter att äntligen blivit gravid. förstår givetvis att du haft dina mörka dagar också men är verkligen imponerad av din återhämtning och att du blickar framåt så tydligt
! en jättebra strategi men inte alltid så lätt att göra i praktiken! hoppas din mens kommer igång fort!!
Är Fragmin blodförtunnande sprutor? För jag fick det i samband med min lyckade graviditet 2018 (men de kallades något annat), och även embryo glue så jag har positiva erfarenheter även om de där sprutorna inte var någon hit då man får MASSOR av blåmärken på hela magen där man tagit sprutan. Så där är det ju lite drygt såklart, har kliniken sagt hur länge du skulle fortsätta med sprutorna om du blir gravid? Det mesta brukar vara till efter VUL, så man sett hjärtat slå. har du någon bevisad blodkoaguleringssjukdom eller det är mest på 'test'?
Kram till dig jag hoppas du får köra igång med FET på nästa mens!!