Vi som startar ivf behandling 2021
![Solig Solig](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-sunny.gif)
TW!
Jag är GRAVID!!!!!! Ruvardag 9 och testdag om 3 dagar men vilket fint plus jag fick imorse! Efter sån längtan och efter så mycket tårar och negativa test så är jag gravid!!! Hoppas allt går bra nu också men bara detta plusset är ju det vackraste jag skådat <3
Grattis! Underbart att få det
RD9 här också, och har mens på gång. Första gången utan tårar. Jag kände att det kommer inte att gå, så det är ok. Men börjar bli frustrerad istället för ledsen. Fina ägg, alla befruktade, 5 till frysen men ändå ville det inte stanna. Whyyy?
nej jag känner också igen det där att blodet bara kommer, sen har jag istället fått mensvärk någon dag efter de gångerna istället :( skönt att du kan tänka positivt men det är också helt ok att sörja en stund givetvis även om det inte är för alla kanske. Jag hoppas du kan slappna av lite i sommar från den här karusellen och sätta dit en fin snöflinga i augusti
nej jag tror det är svårt för killarna (och andra partners) att förstå helt vad man genomgår med både kroppen och psyket, även om de såklart är stöttande och också blir ledsna när det inte funkar.
Jag ska göra ny IVF i augusti är det tänkt men min klinik vill att jag kör långa protokollet och måste då ta en ganska komplicerad nedregleringsspruta som heter Zoladex under min semester i Sverige (bor i Schweiz). och jag har ingen aning hur jag ska få en sköterska att göra det på mig, det verkar vara en ganska hemsk spruta dessutom som man måste ta alldeles rätt så jag går o nojar mig o försöker hitta lösningar på det problemet nu med... suck aldrig kan det vara enkelt...
Hej!
Ny här på familjeliv (eller iaf som medlem) och i tråden.
Hoppas det är ok att jag hoppar in :)
Satte äntligen efter 2,5års kämpande in ett 5dagars embryo nu i lördags men vågar/orkar knappt hoppas längre. Är det nån som vet när man ev kan börja känna symtom? Natten till idag och hela dagen har jag haft ont i svanken samt att jag varit extremt trött i 2 dagar, kan detta vara symtom eller är det Lutinus som spökar?