Vi som startar ivf behandling 2021
Ruvardag 7 med blastocyst. Vågar man lita på detta? <3
Ruvardag 7 med blastocyst. Vågar man lita på detta? <3
Surt att det var enda tiden ni inte kunde, 6-7 månader är ju en väntetid trots allt. Men skönt att den tiden är förbi för er. Jag får ringa dem och vara tydlig med att vi gärna tar "sista minuten" tider helt enkelt. Tack för tipset.
Ja riktigt kasst, man tycker det borde kompenseras på något sätt, önskar att man kunde bakåtdatera remissen, men det lär ju inte fungera alls. Känns skit just nu.
Men 4 veckor sommarstängt var ändå lite bättre än jag tänkte mig.
Jag har satt sambon på att ringa kliniken för jag vet inte hur jag hade uttryckt mig om det var jag som ringde haha. De kommer ringa upp senast imorgon, så får vi veta. Det är ju jättetråkigt om det nu händer ofta, varje vecka är en evighet för personer i denna väntan.
Jag hoppar in i tråden här.
Vi ska göra syskonförsök (FET) i april på Sahlgrenska. Vi har sju embryon i frysen, vår första insättning 2018 tog sig som resulterade i vår dotter som precis fyllt 2 år. Vi försökte i två år innan vi fick plus.
Jag är rädd att gå in i processen igen för positiv eftersom det gick så bra förra gången.
Någon mer som gör syskonförsök nu?
Tack :) Jag hoppas också att det löser sig snart.
Vad skönt att du har ett embryo kvar i frysen som du kan sätta in när du återhämtat dig lite.
Vi är inne på att byta till Linnékliniken i Uppsala, vi ska dit på ett första möte i veckan, men jag är även intresserad av din klinik. Förstår att det är svårt när det inte finns så mycket att jämföra med, men har du varit nöjd och får du en känsla av att de är villiga att testa lite olika metoder?
Min nuv har varit tydliga med att det är upprepning som gäller.
Nu har jag börjat med q10 plus att jag tar en del andra vitaminer, min sambo äter också en del vitaminer.
Inför det näst sista embryoåterförandet var jag hos Dr Nice på en 7-dagars behandling, den gången fäste embryot iallafall en stund, så det ger mig lite hopp. Det var ganska påfrestande, men jag funderar på att testa det en gång till. Har du varit där?
Kramar