• Iväntanpåivf

Vi som startar ivf behandling 2021

Asplövet18 skrev 2021-03-15 08:49:06 följande:

Ruvardag 7 med blastocyst. Vågar man lita på detta? <3

Åh. grattis!
  • Iväntanpåivf
    jgren skrev 2021-03-15 10:58:47 följande:
    Det var ett liknande utfall som för oss, 30 ägg och 3 gick till frysen. Två stycken 5-dagars och en 6-dagars. Får du göra insättning redan nästa mens trots att du fick ut så många ägg? Ändå skönt isf! =)
    Jag har precis avslutat min så kallade "behandlingsblödning", som jag dock ser som en vanlig mens, men blir ändå ingen insättning denna omgång tyvärr, utan måste vänta tills efter nästa mens.. =( Tiden går ju sååå sakta, en evig väntan. 
    Ja väldigt snarlikt utfall :) 

Nej får vänta en cykel efter ''behandlingsblödning'' som precis tagit slut. Så tror det är samma som du. 

Ja tiden går sjukt långsamt. när har du preliminär FET?  jag har v16. 
  • Iväntanpåivf
    Iväntanpåivf skrev 2021-03-15 12:29:42 följande:
    Vår remiss (gbg) skickades i juni 2020. vi fick tid för första mötet i januari så ca 6-7 månader (de hade sagt 8 i höstas när jag ringde och frågade)  
    Fick en tid på kort varsel i oktober/november. då ringer de och säger att de har en dag imorgon, men det va enda dagen på hela hösten då min sambo absolut inte kunde pga jobbresa, 
    Kan tillägga att tiden vi fick i januari inte var en 'ordinarie tid' utan även den en sista minuten tid. 

Så tips är att ringa dem och sätta upp sig på sistaminuten-listan. 
  • Iväntanpåivf
    Dibella skrev 2021-03-15 13:33:57 följande:

Surt att det var enda tiden ni inte kunde, 6-7 månader är ju en väntetid trots allt. Men skönt att den tiden är förbi för er. Jag får ringa dem och vara tydlig med att vi gärna tar "sista minuten" tider helt enkelt. Tack för tipset.

Clemmentina skrev 2021-03-15 12:29:45 följande:
    Nämen fy vad trist! Låter riktigt dåligt. :( Det borde ni kompenseras för. Sahlgrenska brukar ha sommarstängt i fyra veckor.

Ja riktigt kasst, man tycker det borde kompenseras på något sätt, önskar att man kunde bakåtdatera remissen, men det lär ju inte fungera alls. Känns skit just nu.

Men 4 veckor sommarstängt var ändå lite bättre än jag tänkte mig.

Jag har satt sambon på att ringa kliniken för jag vet inte hur jag hade uttryckt mig om det var jag som ringde haha. De kommer ringa upp senast imorgon, så får vi veta. Det är ju jättetråkigt om det nu händer ofta, varje vecka är en evighet för personer i denna väntan.

Annna84 skrev 2021-03-15 12:57:09 följande:
    Fy vad dåligt! Hoppas att det finns en anledning till detta, de måste ju förstå att det är en jättejobbig situation att vara i.

Har dom svarat?
    Vi väntar fortfarande på att prata med den, man talar in meddelande och så blir man uppringd senast dagen efter. Så jag väntar med spänning, stort mått irritation och uppgivenhet. 

Ja, sistaminuten tid ska ni klart skriva upp er på :)
    När du ringer, säg bara att ni kan komma med kort varsel och vill stå på den listan. Med tanke på att det är pandemi och man inte får ha några symptom för att gå dit så kanske det är större chans/risk att de får ett återbud. 

Fy vad trist att de tappat bort er remiss. Så frustrerande när man ändå fått vänta så länge och bara vill komma igång. 
    Hur gammal är du? Jag fyller 40 i år så jag ringde och tryckte på att 'det snart är försent' då behandlingarna måste vara klara (ej FET) innan man fyller 40. (ingen stress här inte!!!! :o ) Vet inte om det gjorde nån skillnad, men kanske. 
  • Iväntanpåivf
    Dibella skrev 2021-03-15 15:10:56 följande:
    Vi fick tag i dem och som tur är hade läkaren skrivit i journalen eller något sånt som gör att de kunde bekräfta det och bakåtdatera remissen och kommer skickas idag. Så allt löste sig. Tänk att varje besked kan få en nästan i upplösningstillstånd. Jag fyller 32 i år, så den stressen har vi inte på samma sätt, mer äggreserven som håller på att rinna ut, en annan känsla av tidspress men som inte kommer mynna ut i någon snabbare tid vilket ändå är okej. Vad skönt att ni ändå hann fram i kön när den finns den tidspressen med åldersgräns. kommer ni hinna med flera (eller två och ev tre) försök?
    Åh vad bra att de kunde göra så. :) 
    Förstår stressen ändå. Har man bestämt sig så vill man att det ska ske och inte vänta en massa. 

Ja, vi får se om vi hinner med. Hoppas såklart det funkar på FET nu i april/maj men oddsen är ju låga att det går på första. 
    Försöker intala mig att 'jag inte dör' om det inte funkar utan helt enkelt får klara mig utan barn. sen kan vi ju köra vidare privat även efter 40 så än är det några år kvar av marginal :)  
    Har bra äggreserv och tydligen lättstimulerad (22 mogna ägg nu sist) men verkar som det skiter sig nånstans på vägen ändå. 
  • Iväntanpåivf
    YKY skrev 2021-03-15 14:50:12 följande:

Jag hoppar in i tråden här.

Vi ska göra syskonförsök (FET) i april på Sahlgrenska. Vi har sju embryon i frysen, vår första insättning 2018 tog sig som resulterade i vår dotter som precis fyllt 2 år. Vi försökte i två år innan vi fick plus.

Jag är rädd att gå in i processen igen för positiv eftersom det gick så bra förra gången.

Någon mer som gör syskonförsök nu?

Välkommen! 

Oj, sju embryon!!! det va bra. Då har ni ju massor med försök och kommer säkert gå hur bra som helst. 
  • Iväntanpåivf
    jgren skrev 2021-03-15 16:55:06 följande:
    Okej, då hänger jag med =) 
    Min behandlingsblödning tog slut igår så skulle tro att det blir nån gång i slutet på april där. Ska du också ha Letrozolbehandling den omgången eller något annat, eller en helt naturlig cykel?
    Helt naturlig cykel. Ska bara använda ÄL-stickor. 
    Vad gör Letrozolen?  
  • Iväntanpåivf
    jgren skrev 2021-03-15 16:55:06 följande:
    Okej, då hänger jag med =) 
    Min behandlingsblödning tog slut igår så skulle tro att det blir nån gång i slutet på april där. Ska du också ha Letrozolbehandling den omgången eller något annat, eller en helt naturlig cykel?
    Helt naturlig cykel. Ska bara använda ÄL-stickor. 
    Vad gör Letrozolen?  
  • Iväntanpåivf
    jgren skrev 2021-03-16 00:03:25 följande:
    Om jag förstått det rätt så ska letrozolen hjälpa ägglossningen på traven. Ska ta det från mensens 2 eller 3 dag.. 
    Ah okej.  Förstår. 
    Jag har (till synes) regelbunden ÄL så antar att det är därför jag inte behöver ta det då. 
  • Iväntanpåivf
    Annna84 skrev 2021-03-16 17:45:05 följande:

Tack :) Jag hoppas också att det löser sig snart.

Vad skönt att du har ett embryo kvar i frysen som du kan sätta in när du återhämtat dig lite.

Vi är inne på att byta till Linnékliniken i Uppsala, vi ska dit på ett första möte i veckan, men jag är även intresserad av din klinik. Förstår att det är svårt när det inte finns så mycket att jämföra med, men har du varit nöjd och får du en känsla av att de är villiga att testa lite olika metoder?

Min nuv har varit tydliga med att det är upprepning som gäller.

Nu har jag börjat med q10 plus att jag tar en del andra vitaminer, min sambo äter också en del vitaminer.

Inför det näst sista embryoåterförandet var jag hos Dr Nice på en 7-dagars behandling, den gången fäste embryot iallafall en stund, så det ger mig lite hopp. Det var ganska påfrestande, men jag funderar på att testa det en gång till. Har du varit där?

Kramar

Vad va det för typ av behandling? :)
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021