Dibella skrev 2021-11-26 13:30:42 följande:
Har inget bra svar, ville mest säga att det låter riktigt segt att ÄL segar när du ska få återföring! Vad ska BM om det? Sålänge det skett en ÄL och slemhinnan ser fin ut så borde det ju inte spela roll egentligen kan man ju tycka? Håller tummarna för att de kommer igång och växer på! Brukar du få så sen ÄL? annars borde de ju kanske ha gett lite hjälp på traven om det inte hade varit okej.
Ja det är seeegt. Jag har ägglossning mellan 16-20 men oftast runt 18-19 så det är inte konstigt. Men brukar se en stegring på äl test typ nu men nä, de är så svaga så. Vet att efter vaccinet så fick jag äl på dag 20, så jag har kanske en lite känslig cykel. Hade ju också en hög dos menopur sista dagarna så jag ska kanske inte vara så orolig eller förvånad över sen ägglossning hahahah. Detta är ju ägglossningen direkt efter bortfallsblödningen.
Jag kommer be om letrozol nästa återföring (om det blir någon) för att få ägglossning runt dag 14-16 istället.
Läkaren på kliniken sa att det inte spelade någon roll om äl kommer lite senare men det känns bara inte optimalt.