Vi som startar ivf behandling 2021
Hade mitt första ultraljud idag efter startdos 250 gonal f.. resultatet blev 2 SMÅ äggblåsor!!
Jag vill bara bryta ihop, ligga i sängen och gråta nu. Kommer aldrig kunna bli gravid med såna resultat :(
Hade mitt första ultraljud idag efter startdos 250 gonal f.. resultatet blev 2 SMÅ äggblåsor!!
Jag vill bara bryta ihop, ligga i sängen och gråta nu. Kommer aldrig kunna bli gravid med såna resultat :(
Tack snälla för ditt inlägg!!
Va skönt att höra att du ruvar nu, lycka till!!
Var det något mer ägg som hamnade i frysen sen eller hur gick det?
Hej på er allihopa o glad måndag!
Har precis haft ÄP på kliniken och de fick ut 13 ägg =) läkaren kändes positiv och får hoppas på bra befruktning nu så jag får återföring på lördag! =)
Har ganska ont nu precis efter trots rätt mkt smärtstillande (fick ju dock sova under tiden ;)) har fått dubbla doser med paracetamol och ibuprofen tror jag samt värmedyna på magen. Förra gången kände jag ingenting efteråt så jag antar det är olika varje gång. Är så lättad nu i alla fall att äggen är ute och de ska göra ICSI på allihopa.
Kram på er alla nu jäklar ska vi bli gravida allihopa <3
ja verkligen, tack för pepp!!
hur går det för dig med ruvningen;)? (haha vad ska man svara på det, bra??;)) du måste vara på RD 4 nu? börjar närma sig... när tänkte du testa?
hej! alla mina blåsor verkar inte ha innehållet ägg :( bara 7 gick att göra ICSI på och 3 har befruktats normalt. jag kan inte hjälpa att fundera över om kliniken egentligen är så bra på att göra ICSI ..jag tycker utfallet låter väldigt dåligt även om jag såklart är glad att det blev några befruktade överhuvudtaget... med tanke på att 10 av 12 befruktades 2018 och nu har jag mindre än 30% som befruktas varje gång nu
jaja jag får hoppas det blir överföring på torsdag i alla fall, är fortfarande i valet o kvalet att sätta tillbaka 2, för annars är jag rädd att vi ändå inte får något till frysen och då har man ju liksom inte försökt med allt som går..
de sa att de skulle ringa i morgon och då bestämmer vi när det ska överföras, åh herregud jag hoppas dessa 3 överlever till i morgon nu
Hej!! hur har det gått idag med äggplocket?
jag ska ha insättning av en tredagars i morgon (som du kan läsa på flera ställen i tråden hehe) man tjatar väl ihjäl folk här!) jag hoppas det gick bra för dig och att du mår bra
Nyfiken och har inte koll på alla inlägg i tråden. :)
Hur många är vi som ruvar nu?
ja precis, jag tror det är typ 30% chans med en 4 cellig 3 dagars så loppet är ju inte KÖRT men men, får ta varje dag som den kommer nu, har ju en de odlar vidare på med.. härligt vi är många som ruvar nu i tråden, blir väldigt spännande när det börjar dra ihop sig till testdag, vilket testdag fick du? jag fick 10 maj!
tack snälla, ja jag försöker ju hitta solskenshistorier men det är så jäkla svårt att veta hur de ska utveckla sig vidare när de inte hunnit bli blastocyster ännu.
jag förväntar mig inte att känna något under ruvningen, lite för att jag inte ens vågar hoppas denna gången. men wow när ska du testa?? rd 8 med blastis, då hade jag testat för längesen!
Sitter och räknar ner dagarna nu för sprutstart 22 maj. Känns som en evighet haha! Mitt i allt började jag fundera på en grej. Är det många här inne som har testat insemination med partners spermier INNAN ni gick vidare till IVF? Fattat det som att det är en liknande process med äggstockstimulering etc. Vi har ju gått nu direkt på IVF, tanken slog mig att vi kanske varit dumma och ?missat? ett naturligt steg. Fick dock ingen info om det, utan endast IVF lyftes upp och remiss skrevs( god äggreserv och bra spermiekvalite). Tänkte om någon vill dela med sig av hur ni resonerade. Kram