Clemmentina skrev 2022-01-13 17:29:26 följande:
Vi vet ju inte ens om det blir återföring?får förhoppningsvis resultat av testerna inom en vecka. Hoppas att du får göra FET och att testerna blir positiva i helgen! Förhoppningsvis gör de ändå fet så länge de har bemanning. Skulle tro att de är mer försiktiga med äggstimulering i dessa tider. Spännande med uttagning till polisutredningen. Håller tummarna både för det och fet!
Nej det är klart, får verkligen hoppas att det är bra provsvar tillbaka nästa vecka!
Tack! Ja det är mycket som händer just nu, blir svårt om båda blir positiva men också om båda blir negativa. Men hellre lite att tänka på än att bara gå och grubbla :)
Inalina skrev 2022-01-12 10:02:31 följande:
hej! roligt att höra från dig :) låter ju som att det kan gå väldigt fort tills du ruvar nu om du har lite flyt
ja det är ju svårt om vårdpersonalen har covid att få till allting men man tycker ju själv att en FET går på 10 min så de borde kunna klämma in en - värre att starta ny behandling kanske dock.
ja SÅ spännande med utbildningen också! kan förstå att det är tuffa tester och att man gärna håller sig frisk och fit inför detta, hoppas det går bra
!! och jo jag vet hur du tänker med hellre 2 än 0 haha - så skulle jag också tänka!
Jag har sprutor som ligger här i kylen (Pergoveris) för ca 20 000 sek som vi köpte i Tyskland i november när jag trodde jag skulle börja med sista IVF
eftersom man inte kan lämna tillbaka och få pengarna tillbaka när det är kylvara (tror jag...) så nånstans har jag liksom inte vågat tro 100% att det ska gå ändå - och har alltså backup i kylen hur knäppt det än låter.
det är såklart härligt att komma förbi milstople efter milstople och det syns även på magen nu att jag är gravid
så jo visst ska detta gå!
Illamåendet är konstant - men jag får tabletter här som heter Cariban som jag tar maxdos av - för när jag glömmer det blir jag ganska förlamad i allt jag vill göra och det går ut mkt över jobb och dottern/maken.
Jag tror jag kan slappna av helt när jag haft RUL i v 19-20 om man ser att allt fortfarande ser fint ut. ta mig inte fel - jag är så otroligt tacksam över det lilla livet i magen att jag kan börja gråta, men visst har man alltid en viss vetskap om att inget är klart förrän bebisen är här. Kram!!
Ja man får hoppas det går att klämma in det och att det överlever såklart, inget är ju en garanti i detta. Bara att hålla sig frisk, alla dukar under i Covid och jag har inga symtom men jag vågar heller inte ta något test som äventyrar något i dagsläget heller. Men skulle kunna tänka mig då många har det utan symtom just nu... Men vi har inga krav på jobbet att alla måste testas med jämna mellanrum, än. Så måste hålla ut nu i två veckor till!
Skönt att du känner att du ändå har tilltro till att det kommer gå vägen, men såklart lättare att slappna av mer och mer ju mer tiden går. Om förpackningarna är obrutna, kan du kanske ge/sälja vidare medicinen till nån som kanske inte har råd? Men förstår back-up tänket! Tråkigt med illamående, men skönt med bekräftelse att kroppen jobbar på och bakar en liten, men såklart tufft när man har familj och jobb som inte tar paus för ens mående.