Inalina skrev 2021-09-15 11:29:13 följande:
nja tränar gör jag faktiskt inte, kör en del yoga och promenader och försöker vara ute mkt. jag har inte så positiva upplevelser av att träna under förra graviditeten så jag tror inte jag skulle göra det om jag blev gravid nu heller tyvärr. det leder till allt för mkt oro och yogan är en bra träning ändå tycker jag
jo jag funderar också på det där att säga att vi försöker få syskon.. men jag har alltid haft problem själv med frågan 'försöker ni?' jag tycker liksom det är oerhört privat faktiskt. jag skulle själv aldrig ställa den till någon, hur många barn de än har.
var på en släktmiddag när vi fått lillan (min mans släkt) där en klumpig faster säger: jaha, blev hon till på första försöket? jag blev så otroligt chockad hur någon som inte är min närmaste kunde ställa den frågan, och dessutom framför alla andra. hade det varit idag hade jag bara sagt att det tycker jag är alldeles privat, men jag mumlade väl bara något.
men men, jo en annan sak med att säga att man försöker med syskon är ju också att för oss kanske det tar flera år till och då vill jag kanske inte blanda in min mamma i våra 'försök' heller om du förstår? vi vill nog båda hålla det helt privat helt enkelt.
tränar du något mer än yoga?
Samma här! Tränar inte heller något men försöker få till dagliga promenader och lätt yoga. Yoga är verkligen toppen! :)
Förstår verkligen om du inte vill säga någonting. Speciellt inte som det är nu. Det är privat, förstår det. En sådan händelse som du beskriver känner jag igen. Helt obegripligt och opassande! Förstår att du blev chockad och inte fann orden där och då. Har inte fått den själv men har varit med när andra fått den. Och har fått frågan om inte vi ska skaffa barn av släktingar som inte har med det att göra!
Hoppas verkligen du löser alkoholfrågan ändå! :) Vit månad är inte så dumt. Kram!