Olivia1992 skrev 2021-04-23 13:16:26 följande:
Hej!
oooh så spännande och underbart för dig!
nej det spelar ju ingen roll tycker jag, huvudsaken är att du har lagom stora blåsor inför äggplocket
aaa okej! med mig har dom alltid väntat till dag fem trots att jag haft 2-3 ägg som befruktats! sen har man läst överallt att om sätter in på dag två när det är få ägg.
jag har inte börjat med Presnisolon ännu, ska göra det på torsdag (10 mg) nästa vecka om planen fortfarande är att sätta in en 5 dagars på lördag nästa vecka. kanske också ska börja med 5 mg innan nu? det kan väll inte skada? bättre att ta lite innan en att ge kroppen en chock med 10 mg.
Tar du fragmin också? fick det utskrivet mot ev blodproppar.
Jag var på mitt andra VUL idag vid 10.00 (stimuleringsdag 9) och nu såg dom 12 likastorade äggblåsor, så är super nöjd verkligen!
inväntar nu samtal från Uppsala för att höra planen om ägguttag sker på måndag eller inte! tydligen har dom mycket nu i Uppsala pga av Covid...
Det är sååååååå himla kul och spännande att följa alla på samma bana! peppet här inne behövs för oss i dessa tider och jag älskart!
Ja min klinik verkar också vilja vänta till dag 5 om det går och jag vet inte exakt var deras gräns går för hur många ägg som ska befruktas innan de väljer dag 3 eller 5. förra gåmngen befruktades endast 4-5 ägg och då valde de ändå att vänta till blastocyst.
Har förhoppningar om fler befruktade nu då vi gör endast ICSI och jag tycker det verkar som att mina ägg är i ett bättre skede denna gången...
Jag vet bara att jag började med Prednisolonet vid min FET 2018 och då 2,5 vecka innan återföringen. vet inte om det är för att man vänjer kroppen, kan inte så mkt om det där.
menar du fragmin som i fragminsprutor? det gjorde jag 2018 men tänkte hoppa över denna gången, ska dock ta lite blodförtunnande aspirin vid återföringen och fram till plusset.. (som kommer denna gången ;))
låter som att vi har lite lika utfall med äggblåsorna, jag har förstått att Uppsala har det tufft med Corona just nu men förhoppningsvis ska ni inte behöva bli påverkade av det. Hoppas kliniken ringer och berättar snart!