Vi som startar ivf behandling 2021
Hoppas verkligen det ger något, börjar kännas som det är något annat som spökar annars. Om de säger att äggen ser bra ut, då är det något annat. Ens tankar får ju verkligen jobba på högvarv kring alla potentiella fel.
Skönt att man slipper tänka på att tajma ÄL iallafall utan att man kör på oavsett dag. Ingen aning hur det kommer se ut för oss med stim/naturlig cykel. Brukar det vara lite beroende på klinik eller är det beroende på "problem"?
Hej!
Har följt tråden en tid då vi varit under utredning och påbörjad behandling men idag vågar jag skriva! Vi har ett barn sedan tidigare, naturlig väg 2017. Tyvärr har min sambo lite för trötta simmare så syskon är något vi väntat och längtat efter länge.
Har idag återfört ett 3-dagars och vågar knappt röra mig. Är så rädd att det lilla livet ska ramla ut, även fast jag vet att det inte fungerar så :)
Har behandlats med Bemfola, Fyremadel och Ovitrelle
Fick äggplocket tidigarelagt då jag hade många ägg och det fanns risk för överstimulering.
I fredags plockades 16 äggblåsor med 14 mogna ägg. 11 av dessa befruktades och utvecklades bra. Ett till mig och om något hamnar i frysen återstår att se.
Nu håller vi tummarna! Kram till er alla barnlängtare!
Välkommen hit! Låter som ni fick bra omgång och hoppas ni kan få något till frys! Men helst av allt hoppas vi ju att den ni fått åter blir det efterlängtade syskonet!
Så du kommer köra FET i naturlig cykel? Kanske blir vi synkade inför nästa ruvning igen då, förhoppningsvis kommer jag då göra ÄP runt sista veckan i nov. Förstår om du inte har något hopp kvar men jag hoppas ändå för din skull att du kanske är låghormonare eller liknande som får plus inom ett par dagar <3 stor kram.
Jo man hoppas in i det sista, men börjat blöda mer och mer. Dock tidigare än mensen bör komma, men har för mig att jag började småblöda några dagar tidigare förra gångerna också, slemhinnorna är väl trötta nu efter alla tabletter.
Ingen aning om FET blir i naturlig eller stimulerad cykel, vet inte vad kriterierna är. Tänker att jag kontaktar kliniken under veckan, jag fick inget officiellt testdatum på RMC? Utan det står typ att om en blödning börjar när mensen är beräknad och testet är negativt så förväntas man sluta med lutinus, så avvaktar en två dagar till innan jag ringer. Men vore kul att få synka igen, alltid något i denna.. skit. Kommer troligtvis bli insättning sista dagarna i november/början av december enligt min mensapp :) Försöker peppa inför detta! Nästa gång blir det plus för oss <3