• Krizty88

Vi som startar ivf behandling 2021

Inalina skrev 2021-03-22 10:19:06 följande:

vad spännande jag håller tummarna för att du får fler ägg nu, alltså med långa protokollet förstår jag? Min läkare sa att det ofta var mer kontrollerat med långa protokollet och blåsorna växte mer jämnt, så hoppas på det!! ja jag förstår att man kan få en del PMS symptom under nedregleringen, men det ska nog gå fint skönt du är igång igen! Vårt försök gick inte alls, fick bara en blastocyst och den blev inget denna gången, ska börja med nytt protokoll i mitten av april!

Kram

Tack snälla! Ja precis, det blir långa protokollet den här gången. Mina blåsor var ju även ganska ojämnt stora sist så de hoppas på bättre kontroll på detta sätt. Även om det känns väldigt segt så är jag glad att äntligen göra något aktivt för att försöka få barn igen och inte bara vänta. Tog lång tid att få min mens igen efter avbrytandet så har inte kunnat göra något i processen på nästan 4 veckor. Känns ofta som det enda man gör i den här snurran.

Så tråkigt att det inte blev ett positivt utfall för er heller, håller tummarna för att nästa omgång blir den sista :) <3
  • Krizty88
    Smilla93 skrev 2021-03-28 16:55:36 följande:

Ja det är verkligen en tuff process redan från start! Det är ju en lång och jobbig resa att ens ta sig till det här stadiet, så när man väl hade varit på första mötet så trodde jag att det skulle rulla på..

Såklart superbra att de har koll på värden och så, har fått ett missfall tidigare så kanske var det just sköldkörteln som spökade då.. Men det är bara så tråkigt att jag vet hur lång tid det tar innan de kan vara säkra på att värdena är bra.. Ja men precis att de inte ens kan ringa är ju konstigt, läkaren hade ju tid att skriva i journalen..

Verkligen tack för stödet! <3 så skönt att kunna skriva av sig här och kunna dela denna processen med personer som verkligen förstår!

Hur har det gått för dig? Skulle du få tillbaka ett fryst embryo?

Åh känner verkligen din frustration! Tyvärr tror jag också att det är väldigt viktigt att ha koll på TSH-värdet inför en graviditet då det verkar kunna ställa till en hel del. Men man blir ju så jäkla less på tiden som bara flyger fram hela tiden i den här processen. Men det är bara att ta en sak i taget, hejar på dig! Och om du inte får hjälp med tsh-värdet är ju risken att ivf-behandlingen inte fungerar lika bra. Så det är nog bra ändå att göra det i rätt ordning så att säga. Kämpa på!
  • Krizty88

Efter drygt 2 veckor med Synarela är jag nu nedreglerad och får börja med sprutor redan ikväll. Blev lite förvånad, trodde inte de skulle höra av sig förrän i morgon och har mått rätt så bra så tänkte att jag kanske inte hade lyckats bli nedreglerad tillräckligt. Men började bli väldigt pmsig och fick konstig huvudvärk precis på slutet så hoppades att det berodde på att det lyckats :)

Hoppas nu verkligen att sprutorna funkar bättre på mig den här gången. Kul att så många verkar ligga i fas med sprutorna, jag tjuvstartar lite ;)

• Krizty88
    MeAndMyself skrev 2021-04-10 15:17:36 följande:

Vi börjar vår första omgång ivf nu i veckan och har precis hämtat ut alla sprutor mm till korta protokollet.

Någon som vet hur länge detta räcker? En omgång? Tyckte de va himla dyrt ändå. 2300kr, iaf om de bara räcker en omgång.

Du har redan kommit upp i högkostnadsskyddet för läkemedel (2350 kr) nu, så nu är det gratis närmsta året :) Lycka till med din behandling!!
  • Krizty88

Sprutdag 6 idag med gonal-f 375 (!) efter 2,5 veckas sprayande med synarela först. Testar långa protokollet efter ett misslyckat kort protokoll i början av mars. Har mitt första ultraljud i morgon och hoppas innerligt att det ser bättre ut nu!!!!

• Krizty88
    Inalina skrev 2021-04-12 22:15:00 följande:

Åh jag håller tummarna för dig att de ser några fina äggblåsor!!:) jag ska också få 375 börjar på torsdag om inget oväntat inträffar! Skriv när du vart på kliniken! Kram!!

Tack snälla du!! Jag ska dit på morgonen, återkommer efter det :)
  • Krizty88
    Inalina skrev 2021-04-12 22:15:00 följande:

Åh jag håller tummarna för dig att de ser några fina äggblåsor!!:) jag ska också få 375 börjar på torsdag om inget oväntat inträffar! Skriv när du vart på kliniken! Kram!!

Nu har jag varit på första ultraljudet för den här gången, det såg betydligt bättre ut!! Så skönt. Hade iaf 8 blåsor som hon var nöjd med och några till små. Ska fortsätta med samma dos och ta ett till ultraljud på fredag. Sen trodde hon på äggplock tidigt nästa vecka! Så lättad att det iaf var skillnad från förra gången och att jag verkade svara bättre på det här protokollet. Även om det är långt kvar så var det såklart en viktig start. Att jag dessutom mått bra under de här senaste veckorna känns också som en bonus.
  • Krizty88
    Inalina skrev 2021-04-13 10:07:30 följande:

Åh men gud så bra! låter ju verkligen som att förutsättningarna är på topp! så du fortsätter med samma dos nu? låter toppen med äggplock nästa vecka! håller alla tummar för VUL på fredag!

Tack! :) Ja precis, jag fortsätter med 375 tills på fredag iaf.

Mycket aktivitet i tråden idag, peppigt att så många är på gång i sina processer! Håller tummarna för allihopa.
  • Krizty88
    Inalina skrev 2021-04-13 10:07:30 följande:

Åh men gud så bra! låter ju verkligen som att förutsättningarna är på topp! så du fortsätter med samma dos nu? låter toppen med äggplock nästa vecka! håller alla tummar för VUL på fredag!

Tack! :) Ja precis, jag fortsätter med 375 tills på fredag iaf.

Mycket aktivitet i tråden idag, peppigt att så många är på gång i sina processer! Håller tummarna för allihopa.
  • Krizty88

Idag var jag på VUL nummer två, blir ägglossningsspruta i morgon och plock på måndag! Hon kunde se 12 blåsor så även om jag känner mig inställd på att det inte betyder 12 ägg eller så kändes det ju jättebra jämfört med mina knappa 3 och avbrutet försök förra gången. :)

Och som svar till endotjej92 har jag mått bra under den här processen, började med nässpray Synarela i drygt två veckor för nedreglering , långa protokollet, och så adderade jag sedan gonal-f 375 i 10 dagar kommer det bli. Och jag har faktiskt inte känt något speciellt. Brukar i vanliga fall ha mycket huvudvärk så var rädd för det, men det har varit väldigt lite av den saken. Första gången kände jag mig mer trött. Men det kan helt enkelt vara ganska okej!

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021