Vi som startar ivf behandling 2021
Grattis till plusset! Hoppas det håller i sig underbart och overkligtatt få sitt första plus!
hur går det för dig? Har ni startat syskonförsöket?
Grattis till plusset! Hoppas det håller i sig underbart och overkligtatt få sitt första plus!
Men ååå, GRATTIS!!! Jag är så glad för din skull!! :)
Glädjs nu ordentligt den här helgen över det första plusset! Det är ett stort steg framåt.
Jag vågade inte fråga om embryo glue, för jag förstod vad läkaren skulle svara på den frågan.. de är väldigt restriktiva till att experimentera verkar det som.
Nu tar jag 50 enheter med menopur varje kväll, för att förbereda kroppen på återförandet av embryot från frysen. Det kallas stimulerad cykel. Min egen ägglossning har nämligen kommit lite ur spel av alla hormoner (min egen teori).
Tack för peppen, det betyder mycket!! Hör av dig hur du mår och när du får info om vilken dag du ska på första ultraljudet. Kramar
Hej! Hur har det gått för dig med testet idag, blev det starkare? Hoppas det! Helt rätt att se det positivt, att du blivit gravid på första försöket är kanon!
Jag försöker tänka så också, det pluset jag fick, även fast det bara höll i sig 1 vecka, är ett framsteg :)
Frågade du kliniken om embryoglue? Verkar de vara öppna för att testa olika saker?
Jag mår mycket bättre nu, jag har laddat om inför nästa försök. Igår tog jag ovitrellesprutan och på tisdag blir det insättning :) Skönt att det gick så snabbt. Hoppas hoppas på sista embryot i frysen.
Hej,
Detta är mitt 2 försök med 5 dagars idag.
På mitt första tjuvtestade jag på dag 9 fick svagt positivt men fick mens på testdagen :/
Testdag 9/3
Får hoppas :)
Ni som har påbörjat ivf, vad händer om planerad äggplock/återföring hamnar under helgen? Tex söndag? Vet inte om de gör det under helger eller få man hoppa över den gången?
Ni som har påbörjat ivf, vad händer om planerad äggplock/återföring hamnar under helgen? Tex söndag? Vet inte om de gör det under helger eller få man hoppa över den gången?
Grattis!!! Vad underbart! :) :) det ger hopp till oss andra. Jag är inne på rd 3 nu med en 6-dagars, 5e insättningen i ordningen. Hur många försök har du gjort?
Fina du! Det värmer i hjärtat! Hur mår du? Känner du något? När får du komma på det första ultraljudet? Jag tänker på dig med.
Jag mår bra, men väntan känns lång. Nu är jag på dag 4 med en blastocyst och jag sover redan oroligt och vaknar jättetidigt..
Igår kväll kom det en liten blödning så jag hoppas att det inte är någon infektion, fick nämligen en blödning några dagar innan insättning också.
Jag kan inte låta bli att testa, så imorgon ska jag testa med ett testa-tidigt-test, för nu verkar ovitrelle ha gått ur kroppen.
Ha en fin dag! Kramar
Å vad skönt att du har fått starkare tester och en ökning på veckoindikatorn, vad glad jag blir för din skull!! Och det låter helt klart som att sömnen är ett gott tecken. Lutinus ger nog inga sådana effekter, inte för mig iallafall. Jag förstår att det går sakta fram tills du ska på ultraljudet. Men snart är du där, och det kommer att gå bra! Har du fortfarande blödningar lite då och då som du hade i början?
Jag/vi har blivit lite smått maniska med testandet efter ett antal misslyckanden, det känns på något sätt skönare att vara lite förberedd. Ovitrellen (som innehåller LH-hormoner) sitter kvar i kroppen upp till 10 dagar, så den ger ett falskt plus på graviditetsstickan. Så vi får se om vi vågar testa imorgon eller om håller oss till tåls ett tag till för att säkerställa att det inte finns spår av sprutan kvar.
Hoppas att både du och jag är överlyckliga om 2 veckor <3
Hej jättetråkigt att du måste genomgå denna oro :( men vill bara säga du inte kan lita mer på grav testet efter du passerat 3+, den stämmer ju så sätt att du är mer än 3 veckor men tyvärr kan embryot ändå ha avstannat tidigare och är det ett MA så kommer inte CB visa rätt. Va så för mig. Men UL i v6 är tidigt menar du hon såg ingen hinnsäck alls eller?
hej! förstår din oro, men kan inte råda annat än att göra ett VUL snart igen, jag tror de vanligtvis brukar göra ett i v 8 för att vara säker på att det är något där inne, de bokar inte in tidigare just av anledningen att man ibland inte ser så mkt alls innan.
håller med vad någon annan skrev, tror inte gravtester kommer hjälpa dig nu utan det är blodprov som kan visa på dina HCGhalter och om de ökar som de ska
håller tummarna!