Inalina skrev 2021-04-13 14:48:52 följande:
ja precis, här inne finns det alltid någon som vart med om exakt samma sak som en själv, känns lite betryggande. :)
Jag glömde visst skriva att vi gjorde även IVF 2018 där min dotter kom till på 3:e återföringen
så vi har lyckats en gång vilket ju så klart inger ännu mer hopp!
Men har heller inte samma desperata känsla som innan vi fick barn och man undrade vad det var för fel hela tiden, vi är ju jätteglada och tacksamma att ha en dotter.
vi försökte i 3-4 år själva innan IVF och aldrig ett plus. nu känns det inte som att jag jagar felet lika mkt längre utan 20% som går igenom IVF får helt enkelt inget svar på varför.
Jadu alla dessa vitaminer
min läkare rekommenderade DHEA och Q10 från olika studier han själv hade läst, sedan ju mer man läser så känner jag att det inte skadar att prova i alla fall med resten av cocktailen också...;)
Håller med om det där med matchningen, jag tror helt enkelt att mina ägg inte släpper in mannens simmare så då är det ju svårt.. å andra sidan under senaste IVFen i feb så sa de att 2 'naturlig IVF' och 2 ICSI var de som befruktades. (vi körde både och på klinikens inrådan, vi fick 12 ägg men bara 4 befruktades normalt vilket var väldigt lite.. )
hur har befruktningen sett ut hos er tidigare? verkar du ha bra äggkvalitet?
ååååh vad underbart för er! kan tänka mig att det är en lättnad och inte samma despirata press för er denna gång! självklart vill man lika mycket nu som då att det ska gå vägen, men kan tänka mig att man är mer avslappnad om man har barn sedan tidigare
glad för er skull!
Nej precis, vitaminer är alltid vitaminer och bra för både kropp och själen. Så tänker jag denna gång. Har nästan släppt allt gällande att jag gör det för IVF:en, för jag märkte att jag blev knäpp och DESPERAT tillslut, som du säger!
jag levde inte som vanligt och tror att det stressat min kropp i höstas och vintras! efter senaste misslyckade FET så bestämde jag mig att leva det liv jag alltid levt, så som jag levde innan min allra första IVF då jag blev gravid men fick MA och det är det längsta jag kommit i denna process.
vi har gjort 2 st IVF. börjat på ganska låg dos Bemfola (175IE)
första IVF: 4 ägg ut, 2 st mogna och två befruktade till blastocyst. Gravid på båda.äggen, MA på färska och tidigt missfall på FET.
andra IVF: 5 ägg ut, 3 st mogna, ett ägg stannade av på dag 2, två st befruktade till blastocyst. Ej gravid.
tredje IVF: kör jag nu, högre dos! (300IE) med start imorgon :)
Alla våra ägg befruktar sig naturligt.