Vi som startar ivf behandling 2021
hejsan!! jag tror vi var med i samma tråd 2018 när vi blev gravida via IVF, vår dotter kom i maj 2019, känner igen ditt namn
vi försöker också med syskonförsök, och har också försökt med IVF sedan i feb men hunnit med 3 hela rundor utan något som tagit sig eller något till frysen
väntar på att få köra igång långa protokollet i slutet av oktober, för äggplock i slutet av nov. jag har inte så lågt amh (2,4) men ändå väldigt tröga äggstockar så får väldigt hög dos jag med. vad fick du för stimulering 2018?
då funkade gonal f för mig, vilket det visst inte gör längre så denna gången får jag Pergoveris, som är någon blandning mellan ämnet i gonal F och ämnet i menopur. håller tummarna att mensen dyker upp snart då så ni får köra igång igen för ett syskon 2022
Alltid gick supersmidigt förra gången och lyckades på första försöket för även om vi inte har de bästa förutsättningarna med ICSI och bara fick ut 5-6 ägg! Alla hade nog en kärna i sig och alla blev befruktade och ena är vårat barn och ett gick till frysen. Så denna gång har vi nog samma förhoppningarna men vet nog innerst inne att det kommer bli tufft...
Jag kommer inte ihåg exakt hur mitt schema såg ut då för jag har slängt det :P men tror jag hade samma preparat men att vi kör igång med Bemfola och menopuren samtidigt denna gång för att MAXA allt från början för att försöka få nååååågra fler ägg än 5 denna gången. Men läkaren sa att om vi får 1-5 mogna ägg skulle vi vara nöjda :)