• Jenzia

Vi som startar ivf behandling 2021

Dhalia skrev 2021-05-08 13:21:58 följande:

Åååh stort grattis :D var det en 2dagars du fick :)

Tack fina du!!! Denna gången var det en blastocyst, min lilla frysbulle <3 Fick ju bara en till frysen så jag är sååå tacksam.
  • Jenzia
    Inalina skrev 2021-05-08 13:29:31 följande:

Åh så härligt!! Vad glad jag blir för din skull!!<3 jag visste att det skulle ta sig denna gången, kände på mig ett plus för dig!!! Njut nu i helgen och tillåt dig att vara lycklig =) Kram!

Tack kära du!! Jag vågade inte tro så mycket på det själv de sista dagarna, så fint att höra att du trott på denna gången! Njuter verkligen, även om jag titt som tätt funderar på att göra ett nytt test bara för att se så

det inte var något fel på det imorse :-P
  • Jenzia
    Estelle011 skrev 2021-05-08 13:34:57 följande:

Frida och Jenzia stort grattis! Jag hoppas att det sprider sig så att alla här upplever den känslan 

Kan ni alla som plussade skriva hur ni levde under ruvningen? Är det något speciellt ni har inte gjort? Mest intresserad av det med vara aktiv, gå upp i puls 

Tack! Jag har levt som vanligt, men sett till så att jag varit varm hela tiden. Haft inneskor på mig så fötterna inte blir kalla, haha. Jag har gått promenader, men ingen annan träning.
  • Jenzia
    Bula2021 skrev 2021-05-08 14:35:57 följande:

Färskåterföring med blastocyst. Fick även fem till frysen. Känner som lite molvärk i dag, typ som när mens är på G men försöker ignorera bort det helt. I övrigt inga symptom alls :)

Låter väldigt lovande!!! Strongt av dig att vänta till testdag, jag tyckte jag var duktig som höll ut till RD10
  • Jenzia
    Annna84 skrev 2021-05-08 18:39:05 följande:

Stort grattis Frida och Jenzia!! Vad fantastiskt att ni fick plus idag.

Tusen tack! Håller så tummarna för dig! Det börjar väl dra ihop sig till insättning?!? Väntar du på ägglossning eller vart i cykel är du?
  • Jenzia
    Frida123123 skrev 2021-05-08 19:33:51 följande:

Till Jenzia: idag är jag på ruvardag 16 (ET=0), vilken är den dagen som jag skulle testa på. Nu kommer nästa fas, tills ultraljudet om 3 veckor, för att se om det finns hinnsäck och tickande hjärta, är det det man kollar?

Om tre veckor borde vi kunna se en liten böna och ett tickande hjärtat!!! <3
  • Jenzia
    AndraSladdis skrev 2021-05-08 21:24:08 följande:

Stort grattis för era plus, Jenzia och Frida123!!

Har följt tråden fast inte skrivit så mycket eftersom jag själv bara väntat länge på att få göra FET. Nästa vecka ska jag äntligen sätta in en blasto om allt går bra :).

Tusen tack! Och stort lycka till med insättningen nu i veckan
  • Jenzia

Behöver inte oroa mig för några svaga tester iaf! Fick redan 3+ idag på klinikens testdagen (vecka 4+3). Måtte det betyda att Bullen är här för att stanna! <3

• Jenzia
    Iväntanpåivf skrev 2021-05-09 22:53:41 följande:

Hej alla fina! 

Tack för ert stöd och fina ord. <3 

Jag behövde lite distans från tankarna på ivf en stund och nu känns det mycket bättre igen.  :) 

Nu blir det nya tag med återföring nr 2 denna cykeln. Sen ska jag hetsa SU att försöka tänka utanför boxen lite :p 

Grattis igen Jenzia och Frida till era plus. Hoppas verkligen det går fint för er nu. 

Lider tillsammans med er andra som också fick minus denna gången. <3 

Inalina, ska du försöka i Prag igen nu?  

Nån som har tips på att få upp kvaliteten på gulkroppen och progesteronet i kroppen?  Verkar vara där jag behöver hitta nåt sätt att förbättra. 

Tacksam för tips. 

Tack fina du! <3

Har du fått ta något progesterontest? Vet du att det är lågt? Har din klinik sagt nej till att du ska få testa lutinus nu vid nästa FET? Jag tycker du ska ligga på och kräva att få testa <3
  • Jenzia
    Clemmentina skrev 2021-05-10 07:34:56 följande:

Verkligen starka test! :) Underbart. Nu bli att meddela kliniken och invänta ultraljud. Stort grattis igen!

Tack Clemmentina! Känner en otrolig tacksamhet och lättnad! <3

Hur långt har du kommit? Du äter letrozol va? Då kanske inte du behöver ta ägglossningstester? Gör kliniken VUL istället för att avgöra när du ska ta Ovitrelle?
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021