• Onemore2018

Vi som startar ivf behandling 2021

Detta illamående... jag sa till min sambo igår att jqg vågar inte vara lycklig över dessa symtom. Tror det är lutonus men blev inte så här sist. Usch man blir ju knäpp. Testdag om 6 dagar. Förra gången började jag få rosa flytningar 4 dagar innan. Trodde det berodde på lutinus då emn det gick ju åt skogen. Varje gång jag går på toaletten blir man nojjig. Hur pass är det med färsk och fryst återföring? Vilken är störst chans? Jag hoppas inte jag får missfall igen för vi har inga ägg kvar i frysen och vi är beviljade 2 äggplock till. Man blir psykiskt trött på det här :(

• Onemore2018
    Sweetpineapple skrev 2021-03-02 08:12:17 följande:

Nu kunde jag inte hålla mig längre. Tog ett digitalt test som visade "gravid 1-2" <3 Är på ruvardag 8 idag med en blasto.

Känns overkligt och jag vågar inte tro på det än, är över en vecka till testdag. (Jag har ett MA v 14 i bagaget samt 2 tidiga MF, dock inte med nuvarande partner). Började må lite illa igår men kan lika gärna bero på Lutinus.

Var inte läge att berätta för sambon nu på morgonen, det var stressigt o få iväg de stora barnen till skolan. Jag vill berätta på ett fint sätt, han har längtat efter barn i så många år och känslomässigt tagit våra svårigheter med att bli gravida väldigt hårt.

Åååh stort grattis!!! Jag måste pröva testa digitalt i morgon. Se om jag får något resultat. Man är ju på helspänd
  • Onemore2018

Fan fan fan fan! Det verkar inte gå denna gång heller, samma tidsdag som förra gången fick jag rosa flytningar och några dagar senare började jag blöda ordentligt. Varför :( det verkar inte gå denna gång heller. Jag ångrar mest av allt att jag tog den där p sprutan för 5 år sedan, hade jagninte gjort det kanske jag hade kunnat bli med barn ????????????

• Onemore2018
    Inalina skrev 2021-03-03 08:05:30 följande:

åh jag är så ledsen att höra att det inte verkar ha funkat nu heller :( jag vet att man frågar sig varför hela tiden men jag tycker verkligen inte att du ska klandra dig själv på något sätt!!

Du har inte gjort nåt som gör det svårt att få barn, i många av fallen är det helt enkelt oförklarligt. har du något kvar i frysen eller hur ser det ut? styrkekram

Det här var sista ägget i frysen, vi har 2 plock kvar. Men hur ska man orka ????
  • Onemore2018
    Jenzia skrev 2021-03-03 10:50:08 följande:

Men du, det är ju jättevanligt med blödning i tidig graviditet. Har du tagit något test än? När är testdag? Stor kram!

Jag hade precis samma när de satte in färsk återinföring i stimulerad cykel :/ jag har testdag den 8/3. Jsg skrev med kliniken nyss och svaret var kan bero på lutinus som retar slidväggarna men även ett tecken på att embryo ej har fäst sig. Sitter med mensvärk nu :(
  • Onemore2018
    Dhalia skrev 2021-03-03 19:59:43 följande:

Ni kommer orka de finns bara en väg och de att kämpa på. Till

T slut lyckas man! Men ja vet hur nedslagen man blir. Vid ett försök fick vi varken något tillbaks eller till frys. Innan vi ens började med IVF tänkte vi 3 försök är mycket och får man till frys så blir de hur många insättningar som helst men tyvärr blev de aldrig så för oss nu gör vi vårt 4e IVF dvs 4e äggplock. Helt plötsligt så var 3 försök ganska lite. Men efter man sörjt lite så kommer hoppet tillbaks igen och man fokuserar på nästa tag :) sen eftersom ni fick en del till frysen första gången så bådar det ganska bra inför nästa IVF så tänk så:)

Tack för styrkan<3
  • Onemore2018
    Prit skrev 2021-03-04 22:43:49 följande:

Hej tjejer! Idag är ruvardag 12 och officiella testdag med min 6 dagarsblasto. Det blev ett plus!!! Symtomen just nu är trötthet, huvudvärk och molvärk. Det kändes precis som att mensen skulle komma då molvärken gick i olika stadier. Ibland gjorde det ont inland drog det ut mot ljumsken. Brösten gick från svullna till mjuka till ömma. Ja allt. Jag trodde absolut inte jag var gravid. Sist fick jag missfall i v 8 +5 dagen innan VUL.

Det är väldigt tidigt att känna andra symtom så som illamående. Det är väl det man letar men ville iaf dela med mig av mina symtom. Trodde verkligen inte jag skulle plussa då jag inte kände skillnad från hur det brukar vara innan mens. Huvudvärk och molvärk. Är kallad på VUL om 4 veckor. Spännande. Lycka till alla kämpar där ute !!! Att gå igenom detta är bedrövligt men vi alla ska nå målet att förhoppningsvis bli föräldrar !

Stort grattis!!
  • Onemore2018

Då blev denna sköna fredag en helvetes fredag. Jag vill bara skrika och vara arg, gråta. Fick världens värk i magen och gick på toaletten. BLÖDER BIG TIME! kul på ruvdag 10. Tack för den.. med klumpar. Inga ägg kvar i frysen och två plock kvar. Kommer det ens att bli något???? om det inte funkar med färskåterinföring och fryst vad gör man då? Det är så hopplöst och jag blir så besviken på mig själv. Det är mitt fel :( sambon har ju jädrans rackare som simmar men jag jag som har barn sedan tidigare kan inte ens bli gravid med honom varke på naturligt eller ivf sätt. Dumma p spruta. Dumma förhoppningar. Dumma lutinus som lurat mig...

Sist blev det 8 ägg, 4 befruktade 1 till frysen och 1 färsk återinföring.

Förlåt för jobbigt inlägg men jag går under ???? jag hsde bara velat ha ett plus på stickan och skrivit på magen hej pappa vi ses om 9 månader.

Det gör ont i hela mig att vi kan inte få barn tillsammans och hans längtan är så stor och det är fel på mig????

• Onemore2018

I dag är vi på dag 7 och vi ska på första ultraljudet. Vi är nu inne på vårt 2:a ivf. Förra gången fick vi ut 4 ägg men inget hände. 2 tillbakasättande ägg, 1 missfall och 1 som ej blev lyckat. Hoppas ingenting denna gång. Man vågar inte hoppas.

• Onemore2018

Jag vill grina... bara grina... fy vad svullen man blir av det här och vad man går upp i vikt under behandling. Andra försöket och det lägger sig runt mage och lår. Känns som man har vätska över hela kroppen.. tog sista gonal f 150 och fyremadel ikväll, i morgon är det otrivelle som gäller. Måndag äggplock. I dag har jag haft riktigt ont på sidorna. Det känns nu att äggblåsorna är stora..

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021