• Olivia1992

Vi som startar ivf behandling 2021

usch, va en stressad morgon... jag skulle börja med ägglossningstesterna i lördags, på  morgon, vilket jag gjorde och sen skulle jag fortsätta ta ägglossningstest varje morgon fram till smilegubbe.
    igårkväll fick jag bara en känsla av att jag skulle kissa på stickan bara för att, och då blev det helt plötsligt en smilegubbe.. brukar inte ha ägglossning så tidigt i min cykel.. 

återigen kissade jag imorse och fick en smilegubbe. Ringde till Uppsala glad som en gris och sa att jag fick smile imorse, och så säger hon....

"ajajaja, det var en dålig dag. enl. ditt ägg skall den sättas in på söndag och då har vi stängt. du får vänta till nästa cykel!"
    och jag tappade all glädje på sekunden.. 

sedan berättade jag att jag även fick smile igår kväll, om det kunde hjälpa mig endå. 

så ringde dom nyss och sa att jag var välkommen på lördag eftersom jag redan igår hade fått smilegubbe. 
    så på lördag om upptiningen går fint och likaså återföringen så är även jag en ruvare, äntligen! Hjärta

• Olivia1992

Spännande för alla er som är i testfasten, hoppas hoppas hoppas och hållar alla tummar för er att det blir ett PlusHjärta

själv knaprar jag 1 st trombyl och 2 st prednisolon på morgonen.
    crinone (progesteron) och fragminspruta på kvällen. 

kan hylla Crinone framför Lutinus, vilken skillnad. 
    Crinone behövs bara ta en gång/dag, kladdar/svider ingenting. Så ett tips till alla er om ni får välja så ta Crinone framför Lutinus. 

• Olivia1992
    Miilna2015 skrev 2021-02-04 15:27:50 följande:
    Varför tar du trombyl och pred? Crinone verkar ju bra, hade nästan inga biverkningar (men det kanske är för att det är nytt?). Jag tar cyclogest där upp till 1 av 100 får cancer i ändtarmen men det är tydligen ett godkänt läkemedel ändå :(
    trombyl är blodförtunnande och prednisolon dämpar immunförsvaret, då jag fått missfall tidigare så skall det hjälpa till på traven sägs det. 

cyclogest har jag inte hört talas om? är det också något nytt? oj, lät lite läskigt. varför fick du det? 
  • Olivia1992
    IVF2021 skrev 2021-02-04 19:08:18 följande:

Känns det okej för dig med sprutorna och så? Är ju ändå en konstig grej att sätta nålar i sig själv, hehe.[/quote]

Sprutorna känns absolut ok! Klart inte vad man är van vid men jag tror det kommer gå fint. Om det blir svårt att ge mig själv så får mannen rycka in och fixa det. Jag tycker det känns 1000 gånger värre med lutinus 3 gånger om dagen.

kolla om du får Crinone ist för Lutinus, Crinone behövs bara ta en gång om dagen och helt klart mycket mycket bättre än Lutinus enl mig..
  • Olivia1992
    annaveronika84 skrev 2021-02-05 17:14:11 följande:
    Åh herregud det vart ett plus idag, har våndats så inför att testa men idag tog vi mod till oss. Nu ska vi bara hålla tummarna att det stannar kvar. Officiell testdag om en vecka så då hoppas jag på att veckorna ökat på testet.
    Jätte jätte grattis till er PlusHjärta
  • Olivia1992
    Anonym0810 skrev 2021-02-08 21:12:39 följande:

Hej!

Jag hoppar in här om det är ok.

Någon som är igång med sin ruvning? Vilken dag i så fall?

Hej!

Jag är igång med ruvnungen, satte in ett 6 dagars i lördags! så ruvardag 3 idag :) ruvar du också? :)

• Olivia1992

Ni som ruvar, har ni några symptomer? jag har en molvärk som kommer och går om dagarna, ibland kraftig sådan och ibland bara en liten känning. 
    kan bero på progesteronet också, har haft det vid tidigare graviditeter men också när jag inte varit gravid. klurigt detdär... 
    satte in ett 6 dagars i lördags så är väldigt tidig i ruvandet. 

• Olivia1992
    Miilna2015 skrev 2021-02-09 12:38:16 följande:
    Jag har i stort sett mensvärk som kommer och går, kände ganska mycket fram till igår men nu har det liksom avstannat lite så jag hoppas det inte betyder att det inte tog sig. Har aldrig varit gravid tidigare och det här är första ivf-en så har inget att jämföra med. Jag började med progesteronet tre dagar innan ET och värken började på ruvardag 2, så jag har hoppats på att det är livmodern som växer och boar in det lilla fröet :)
    vilken ruvardag är du på? :) tänker du testa tidigare än testdagen? 
    jag hoppas också att det är livmodern som förberedersig för en graviditet för oss :) 
  • Olivia1992
    Anonym0810 skrev 2021-02-11 07:47:38 följande:

God morgon alla!

Hoppas alla mår bra! Ville bara fråga, är på RD 4 och imorse vakna jag med värsta mensvärken, är det normalt? Blir galet orolig att det inte tagit sig :( någon annan som haft likadant?

Ha en fin dag allihopa.

Gomorgon :)

Det är normalt att ha mensvärk/molvärk. kan både vara progesteronet som påverkar värken, men också att det boat in sig och att livmodern påverkas av lillen  och förbereder sig för en graviditet:)
    det är alldeles för tidigt att du ska känna att mensen är påväg kan jag tycka.. men det beror ju hur tidigt du brukar känna av mensvärk i dina perioder. 
    jag är på RD5 och har också haft mensvärk/molvärk sen RD 2 ungefär. igår börja även brösten ömma. 

Lycka till {#emotions_dlg.flower} 
  • Olivia1992
    Anonym0810 skrev 2021-02-11 16:24:50 följande:
    Tack snälla för ditt svar. Det lugnar mig. Jag har haft kanon ont i brösten sen ägglossningssprutan men nu så har jag inte alls lika ont som tidigare dagar. Jätte knasigt. Önskar man inte tog minsta förändring som något negativt:(

Håller tummarna för dig! Stort lycka till!
    sprutorna (hormoner) påverkar brösten väldigt mycket märkte jag under vårt första IVF. kunde knappt krama någon utan att man skrek AJ... 
    sålänge du har "ont" i brösten kan det betyda något posivit, sen mer eller mindre spelar ingen roll. jag har som mest smärtor på morgonen. 
    haha, jag vet.... man letar varenda symptom... jag går och klämmer på mina bröst hela dagarna.. haha! 
    ruvardagar är det jobbigaste under IVF resan... tänker du tjuvtesta dig? jag funderar på att ta en gravtest RD 8... men är så osäker på om jag kommer våga. 

Håller tummarna för dig medHjärta
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021