Vi som startar ivf behandling 2021
Är det någon mer som ruvar här inne nu? Är på RD 6 idag och på torsdag har jag min beräknade mens. Kommer gå och vara orolig varje dag nu fram till dess.
Är det någon mer som ruvar här inne nu? Är på RD 6 idag och på torsdag har jag min beräknade mens. Kommer gå och vara orolig varje dag nu fram till dess.
JAG JAG JAG!!! Ruvardag 7 och kan inte sluta tänka på det. Har beräknad mens på onsdag men testdag på fredag. Så himla jobbig vecka just nu. Har molvärk ... vilket jag alltid har. Och känns lite som att brösten spänner lite men kan också vara inbillning. Har du några symtom? Hur gammalt var ditt embryo vid insättning ? Jag har en femdagars blasto som jag ruvar på .. spännande.
Önskar dig massa lycka till
Hej!
Jag och min man är oförklarligt barnlösa och har precis (äntligen!!!) fått börja vår IVF resa nu igår.
Jag tar 125ie gonal f och det har väl gått helt okej hittills. Jag funderar över fyremadel sprutan, visst skulle den hållas lite i vinkel? Försökte komma i kontakt med kliniken idag för att fråga men det fanns såklart inga telefontider och blir inte riktigt klok av att söka runt på internet..
Jag är iallafall såå tacksam över att kunna få göra detta nu i tider som dessa och håller tummarna för oss alla!
Jag ska på mitt första ultraljud på måndag 8/2 och hoppas hoppas på goda besked och förhoppningsvis äggplock inom kort.
Lycka till allihopa :)
Tänker att jag väntar till på fredag eftersom det är så nära. Antingen kommer mensen imorgon annars väntar jag. Jag har två test redo hemma dock så man vet aldrig om mensen blir sen att man testar. Värsta tiden är detta. Kan inte tänka på något annat än att känna efter i kroppen. Min man sa ?Gud vad snabbt det gått? och jag bara tittade på honom .... känns som att man typ åldrats hundra år pga tiden hhah
Nä klart slog mig med att de vill ju att man ska köra på. Jag fick jättesen mens av lutinus en gång vilket jag störde mig på då man är så stressad och bara vill köra igång. Jag fick tyvärr min mens idag så får vänta tre veckor tills nästa insättning av fet. Fick ju sen mens nu och vet inte hur mycket ruvande psyket klarar av. Allt analyserande. Men ska minnas tills nästa ruvning att livmodern strålade ut mot ljumskarna. Jag håller alla mina tummar och tår för dig. Vill egentligen ta paus från denna tråd tills det är dags igen för att tänka på annat men vill gärna följa ditt plus i dagarna så skriv gärna :) Stort lycka till
Nä klart slog mig med att de vill ju att man ska köra på. Jag fick jättesen mens av lutinus en gång vilket jag störde mig på då man är så stressad och bara vill köra igång. Jag fick tyvärr min mens idag så får vänta tre veckor tills nästa insättning av fet. Fick ju sen mens nu och vet inte hur mycket ruvande psyket klarar av. Allt analyserande. Men ska minnas tills nästa ruvning att livmodern strålade ut mot ljumskarna. Jag håller alla mina tummar och tår för dig. Vill egentligen ta paus från denna tråd tills det är dags igen för att tänka på annat men vill gärna följa ditt plus i dagarna så skriv gärna :) Stort lycka till
Men alltså herregud !!! Största grattis till er ! Gud vad underbart ! Jag ringde kliniken idag och det blir ny instängning om tre veckor. Ikväll brev det chark och rödvin. Man får njuta av det goda ett tag till då ( för att försöka låta lite positiv). Stor kram till dig
Härligt! Grattis! :)
Men åh stort grattis!!! läste att du fick ett !!! Vilken dröm! Så roligtt och spännande!!
Åh men så kul!! Stort grattis!!
Jag! Är på ruvardag 5 idag med en 5-dagars blastocyst. Vilken dag är du på?
sprutorna (hormoner) påverkar brösten väldigt mycket märkte jag under vårt första IVF. kunde knappt krama någon utan att man skrek AJ...
sålänge du har "ont" i brösten kan det betyda något posivit, sen mer eller mindre spelar ingen roll. jag har som mest smärtor på morgonen.
haha, jag vet.... man letar varenda symptom... jag går och klämmer på mina bröst hela dagarna.. haha!
ruvardagar är det jobbigaste under IVF resan... tänker du tjuvtesta dig? jag funderar på att ta en gravtest RD 8... men är så osäker på om jag kommer våga.
Håller tummarna för dig med
åååh spännande, fick du positivt? hur många dagar var din lille när du fick tillbaka den?
Jag testade också positivt idag! RD 9 är jag på nu med en 5-dagars. Har inte vågat vara glad över det än, någon som vet hur stor risken för missfall egentligen är så här tidigt?
Har du pratat med kliniken än? Vad händer efter att man meddelat positivt testsvar? Bokar de in ultraljud eller gör man det på annat håll? Många frågor här ????
Jag läste på idag, och risken för missfall är jätteliten redan efter v.8, och man kan egentligen inte göra något för att påverka det heller för ofta beror det på något slags kromosomfel hos embryot som gör att kroppen stöter bort det. Vid v.3-4 är risken 50-70%, men redan i v.5 är den nere på 10-21% och i v.6-7 är den 5-10%, ännu längre om man kan konstatera hjärtljud. V.8-9 är det 4-8% ???? Hoppas allt går vägen för er båda nu ????