Vi som startar ivf behandling 2021
Jag är på dag 15, har sen testdag i Uppsala så på fredag men plussade i fredags. Nu hoppas jag bara det fortfarande visar positivt på fredag ????. Hoppas det går bra för dig!
Jag är på dag 15, har sen testdag i Uppsala så på fredag men plussade i fredags. Nu hoppas jag bara det fortfarande visar positivt på fredag ????. Hoppas det går bra för dig!
Hej!
Jag håller tummarna att det går vägen denna gång! Har ni fått några svar på varför ni fått färre i frysen. Vi fick nämligen bara ett till frysen (första IVF:en) och ruvar en tvådagars just nu. Allt såg ju så bra ut enligt läkarna så blev så himla paff av resultatet :( och vill kunna påverka det (om det går) till nästa IVF.
Jag testade också positivt idag! RD 9 är jag på nu med en 5-dagars. Har inte vågat vara glad över det än, någon som vet hur stor risken för missfall egentligen är så här tidigt?
Men va roligt! Jag är också jätterädd för missfall då jag fick MA förra graviditeten. Tyvärr är det ju innan v 12 de flesta missfall sker, vet inte exakt hur stor risk men man brukar prata om att ca 20-25 % av alla graviditeter slutar i missfall. Men nu hoppas vi på det bästa!
Det var positivt idag också! Satte in en 5-dagars!
Hej allihop!!
Idag fick jag kallelsen från malmö!! Tog ca 6v från
remiss till kallelse. Får tid om 2 veckor.
Sååå pirrig och nervöst!!
Ni som har påbörjat, fick ni ta några kompletterade blodprover? Är rädd att det kommer behövas och dra ut på tiden ännu mer. Man vill ju bara komma igång! Men skönt att vi snart får påbörja iaf.
Lycka till!Vad för blodprover fick han ta?
Äggledarspolning gjorde jag förra året och vill helst inte göra det igen uschhh:(
Ruvardag 7 idag och positivt test! Så chockad! Jag har ju inga fungerande äggledare men innan vi visste det har vi sett så mycket negativa tester att det har känts omöjligt att få ett positivt. Hoppas nu bara att denna väljer att stanna, det är så tidigt än. Jag är så tacksam till IVF. Det är så fantastiskt att det går att göra på det här sättet. Går allt vägen får vi en liten i månadsskiftet okt/nov. Känner mig positiv!
Kul att det är så många som börjat sina sprutor! Hoppas att era insättningar är nära och att det blir många fler plus snart :D
Ruvardag 7 idag och positivt test! Så chockad! Jag har ju inga fungerande äggledare men innan vi visste det har vi sett så mycket negativa tester att det har känts omöjligt att få ett positivt. Hoppas nu bara att denna väljer att stanna, det är så tidigt än. Jag är så tacksam till IVF. Det är så fantastiskt att det går att göra på det här sättet. Går allt vägen får vi en liten i månadsskiftet okt/nov. Känner mig positiv!
Kul att det är så många som börjat sina sprutor! Hoppas att era insättningar är nära och att det blir många fler plus snart :D
Jag fick VUL i vecka 8 (7+6). Jag glömde fråga om jag ska ringa nån annanstans och meddela att jag är gravid nu eller om man ska göra det efter VUL? Alltså till barnmorskemottagningen tänker jag..
Jag tänkte att jag skulle ha VUL lite tidigare och hade tänkt ringa efter det, om man nu kunde se hjärtslag då. Men nu känns det som att det blir lite sent? Har ju så svårt att tro på att det här stämmer, är jag gravid på riktigt nu, så det känns konstigt att ringa MVC innan jag sett det med egna ögon..
Imorgon ska jag göra en FET med 6dagars blasto i naturlig cykel. Någon som har erfarenhet av en 6 dagars ? Man väljer ju alltid 5 dagars före så det känns inte som att chanserna är lika höga. Min förra cykel satte jag in ett 5dagars som inte satte sig. Fasar för ruvardagarna ...
Lycka till alla fina tjejer
Hej allihopa!
Är på dag 5 med spruta (300 ie pergoveris - typ som menopur) och har så VRÅLONT i huvudet. fick ta en ipren, är det någon som hört något om att inte ta värktabletter under stimulering av någon anledning...?
man vill ju inte riskera något, men kan heller inte gå runt som ett åskmoln...
Grattis till + i tråden :)
Nu ställer jag mig till skaran "Ruvare". Fick en blastocyst tillbaka idag på dag 5.
Informerades om att man fick ut 12 ägg där 10 var mogna. 6 stycken befruktades normalt via ICSI. Jag fick ett idag men fick däremot inte veta om nått gick till frysen, det skulle jag få veta via brev om 2v.
Vet någon varför man inte får veta fören så långt efter?
På ultraljudet vid insättning såg man att mina äggblåsor vuxit mycket och jag måste ta det lugnt ett tag framöver - förstod inte riktigt, betyder det att jag trots allt blivit överstimulerad? Äggblåsorna töms ju vid äggplock, jag visste inte att de sedan kan fyllas o växa mer, nu utan ägg? Jag mår bra, sjukligt trött om kvällarna bara och lite svullen om magen.
Många frågor och funderingar, kände tyvärr inte att jag hann ställa dem på dagens besök, det var mer löpande band-principen och ett snabbt hejdå efteråt.
Ska ta 6e sprutan idag (Gonal F) och känner lite svaga dragningar i äggstockarna. Men hur känner/kände ni andra? Jag hade önskat en lite mer tung känsla i äggstockarna, är orolig över att inte få tillräckligt många mogna blåsor, pga mitt låga AMH och förmodligen är de svåra att stimulera. Kan man ha många bra blåsor utan att känna för mycket?
Ah ja det verkar ju vettigt, huvudvärken är bättre nu men som du säger, huvudvärk och mensvärk biter ju inte alvedon på direkt... Hur mår du? några gravidsymptom ännu?
Någon här inne som haft symptom på överstimulering under behandlingen? Mådde rätt dåligt igår kväll och idag på förmiddagen, mycket värk i äggstockarna och illamående Som tur är har det lagt sig nu, ja illamående iaf. Får väl bara vara uppmärksam på mitt allmäntillstånd och ringa RMC om det blir värre.
Förhoppningsvis får jag ok imorgon om äggplock på fredag, vill inte fortsätta hormonbehandlingen över helgen också om jag ska må skit :-/ Hade 12 blåsor igår (efter 7 dagar med menopur 150) som alla var mellan 13-16 mm. Någon som har erfarenhet kring när äggplock skett i en liknade situation?
Jag tänkte eftersom den ?segare? i sin utveckling. Man väljer ju de embryon som utvecklas i ?lagom? takt eller vad man ska säga. Inte de som utvecklas för snabbt eller långsamt. Dag 6 är oftast långsammare. Och de prioriteras alltid att först sätta in dag 5 och då förmodar jag att de är starkare. Men du har nog rätt och som du säger så fryser de bara in de embryon av god kvalite :):)
Vad hände med dina övriga 4 frös de inte ner dem ? Vilken fick du återföring på? Ruvar du nu?
Hur öppet pratar ni om ivf med folk i er omgivning? Familj/vänner?
Hej allihopa, hejar massor på er i alla olika stadier av ivf! Jag går in i vecka 8 imorgon och har sånt fruktansvärt illamående, hoppas innerligt att det är pga graviditet fortfarande och inte bara det extra progesteronet, tar som jag förstår det ganska hög dos på 800 mg per dag. Jag har en vecka kvar till VUL nu men inte vågat testa mer sen testdagen.
Ser att de flesta här är i sprutdagarna eller tidiga ruvardagar, håller tummarna att det blir höstbebisar för oss alla <3
Jag förstår. Läkaren ringde idag o sa att 4 av 6 blev befruktade o att 2 klarat sig till idag, så hon ändrade sig o tyckte inte vi skulle vänta till dag 5. Så ska göra insättning redan imorn. Vill inte hoppas på för mkt första ggn men kan ju inte sluta tänka på att jag hoppas det blir ett bra påskägg!
Vet ni hur stor chansen är att ägget fäster när man väl fört tillbaka det?