Inalina skrev 2021-05-07 08:26:17 följande:
Hej alla fina kämpar, blir så glad att läsa att flera får plus nu här senaste dagarna, det förtjänar ni alla och det är så sjukt tufft med kämpandet efter första bebisen!
Idag blev det tyvärr lite jobbigt här då blodet började rinna igår och mina tester är vita som snön Grät en skvätt med mannen nyss och det känns lite bättre i alla fall men man förstår ju inte varför det ska vara så otroligt svårt att få ett litet syskon (när det dessutom har lyckats en gång tidigare). Sorgen är inte lika stark som den är när man är barnlös men besvikelsen är ändå stor och man lägger ju ner all sin energi, tid, pengar, känslor och allt sitt hopp på dessa försök. Jag som alltid har en plan i vanliga fall känner mig lite förlamad och vet ärligt talat inte hur vi ska gå vidare denna gången efter 2 misslyckade försök denna våren.
Ni är så fina i den här tråden, kanske inte var det roligaste inlägget en fredag morgon, men jag hoppas innerligt på er som ska testa nu idag och i helgen att ni får plus, för den lyckan ska ALLA få uppleva. Stor kram
Vännen!! <3 Jag känner så mycket med dig! Det är så fruktansvärt tufft och orättvist att behöva gå igenom misslyckanden. Räcker det inte med att ha fått gå igenom hela IVF-processen kan man ju tycka. Jag förstår att du känner dig ledsen och förlamad efter att det inte gick den här gången. Jag tror (talar av egen erfarenhet) att du kommer att ladda om igen inom ett antal dagar och se framåt. Förtvivlan och sen nytt hopp om nästa försök. Det som är positivt är att det faktiskt har fungerat för er en gång, och det borde innebära att det ska fungera igen <3 Känns Prag som nästa steg för er?
Jag har mått bra sedan jag fick beskedet om blastocysterna, men känner redan nu att oron börjar komma inför ruvarperipden om ca 2veckor och tankar snurrar om det någonsin kommer att lyckas. Hoppas verkligen att vi alla ska få uppleva ett plus, en graviditet och ett barn <3 Massor av kramar till dig!