Vi som startar ivf behandling 2021
Åhh vilket fint resultat!!! Hoppas på bra befruktningen nu då och att du får tillbaka en blastis på tisdag! <3
Gjorde ni ICSI även vid tidigare IVF eller är det nytt?
Hmm, tror man ska undvika Ipren under pågående behandling. Jag fick höra det iaf, men paracetamol är ok. Du kanske ska kolla upp? En liten Ipren kan ju knappast skada, tänkte bara om du behöver ta mer smärtstillande framåt
Vi fick en femdagars till frysen! Blev överlyckliga! Så skönt att slippa starta upp nu hormonbehandling direkt om detta försök inte lyckas! Kroppen känns fortfarande rätt mör... Är nu på RD3 med tredagars ET och snart börjar väl jakten på symptom!
Vi har alltid endast gjort ICSI innan (i Prag) de gör i princip inte vanlig ivf där så för oss är det nytt att prova vanlig befruktning också! (Förstår att det låter som att man gör det i lite fel ordning dock, men det finns ju för och nackdelar med båda!)
Ja jag vet ang Ipren, men tror det gäller när man får tillbaka embryot.. så förhoppningsvis är det bara idag jag behöver ta tablett :) så kan jag gå över till Alvedon sen om det skulle vara nåt..
Men stort grattis till er blastocyst!! Så skönt att ni kunnat frysa en! Så får man en liten annan ro i kroppen! :)
Härligt att du kommit en bit med ruvningen nu :D!! Hehe jag tror symptomen brukar dröja litegrann, jag kände ingenting alls när jag var gravid med dottern förrän efter BIM då det gjorde lite ont i magen till å från ;)
Ser ut som att min middag blir av ikväll i alla fall :p