Jenzia skrev 2021-03-02 17:49:34 följande:
Det är lite surrealistiskt att jag äntligen ruvar!
Nu börjar räknandet av dagar, men kommer nog inte kunna hålla mig från att testa några dagar innan. Min testdag är på en måndag och jag kommer testa på helgen innan dess så jag får lite utrymme att glädjas/sörja med min man <3
Åhh jag är så dålig på att ställa rätt frågor, så jag har faktiskt ingen aning om hur de andra två utvecklats! Jag antar att de sätter in det som ser bäst ut, så antar att de andra hade 7 celler eller färre.
Min man har allergisymptom också, så det verkar som tidig säsong även här! Och i början känns väl det precis som en förkylning? Tung i huvudet, tryck över ögon/panna och snuvig.
Ikväll är det alltså dags för Ovitrelle för dig!
Också spänd på hur många ägg du får ut och hur befruktningen bli!!
Hoppas verkligen allt går bra. Vad skönt att kliniken ringer och berättar och befruktningen, tyckte verkligen det var fruktansvärt att få ett standardsvar på 1177 och inte kunna kontakta någon, usch! Ett telefonsamtal gör ju situationen iaf mänskligt <3
Ja, nu är covid-testet taget, så hoppas vi att det är negativt. Om det är en vanlig förkylning blir jag glad, för jag har läst att det ska vara bra för implantationen av embryot
Ja jag känner fortfarande själv hur LÅNGT borta jag är från att ruva på ägg, men hoppas såklart att tisdag nästa vecka sitter jag i din sits!!!
hehe ja det där med testningen.. jag testar alltid några dagar innan för jag tycker det är så mkt värre att få veta ett misslyckat försök med blod istället för ett blankt test, det blir liksom så dramatiskt då. plus att jag tycker det är bra att veta om det fäste och ev släppte senare än om det inte fäste alls.
jag förstår vad du menar med att ställa frågorna ;) det är lätt att komma på i efterhand vad man hade velat veta men inte alltid så självklart på plats, jag brukar alltid skriva upp frågor på mobilen innan jag ska in så jag slipper maila kliniken sen om det var nåt särskilt :) (jag har en tendens att bli helt tom i bollen ibland när jag är lite nervös
)
ja gud den där ovitrellesprutan kändes ju som att det var typ en radioaktiv substans man skulle hantera haha! kom på mig själv att vara helt nervös typ att tappa sprutan eller att det inte skulle funka när man väl skulle injicera
men det gick bra! tur man har en jäkla sprutvana innan man tar den ;)
jag fick även mobilnumrena till läkarna på kliniken att använda vid 'nödsituation' så det kändes ju också tryggt om man skulle behövt dem i något läge. så ja - känns ju lite bättre än att läsa sina resultat på nätet. (vilket jag tycker är fantastistkt med sverige i vanliga fall, tror inte några andra länder ger den möjligheten för patienter att läsa sina provsvar direkt på nätet!!)
hur mår du nu? ja jag har också läst om det där med förkylning och implantationen, så hoppas det stämmer
!!