endotjej92 skrev 2021-08-13 17:39:20 följande:
Åh tänkt på dig idag!! Så kul att du har gjort det nu :D
Jag tänkte exakt likadant att de är så få dagar kvar tills mensen ska komma efter insättningen.
Är ruvardag 3 idag och är så ledsen för jag känner ingenting så de känns ju som att de inte tagit sig, ja vet att jag tar ut det i förskott men tänker att jag borde ju känna något.. testade även imorse och det var ingenting. Kommer nog testa varje morgon tror jag. Hur känner du att du ska göra?
Haha ja de va ju lite märkligt att du fick testdag innan mig men alla kliniker resonerar säkert olika gällande det.
Ligger din testdag efter mensdag? Känns som jag mest läst om testdag flera dagar efter mens, aldrig att de hamnar på samma dag. Men jag är nöjd med datumet. Det känns ju högst rimligt att man liksom vet resultatet den dagen.
Jag tror verkligen inte du ska oroa dig för avsaknad av symtom!! Det känns otroligt vanligt att man inte har symtom. Och de symtom man känner, är det verkligen symtom eller bara att man avläser kroppens alla signaler som man annars inte bryr sig om? Jag har bestämt mig för att inte känns efter kring symtom alls. Jag har både endometrios och IBS, så jag känner mig alltid lite konstig ;). Har inte riktigt vågat fundera på när man ska våga testa första gången än. RD 3 känns lite tidigt. Ska bli spännande att höra vad stickorna visar om du testar varje dag. Kanske ger mig en hint om när jag vågar börja testa. För min del funderar jag på helgen innan testdag kanske, alltså RD 8 eller 9. Får se om jag kan hålla mig.
Truuly skrev 2021-08-13 17:40:08 följande:
Ja det verkar som väldigt många börjar testa tidigt på ruvardagarna. Men jag vågar inte haha.
Men vaaa? Ojjj 50min.. När det egentligen ska ta typ 10min. Usch vad jobbigt! Du låg väl inte där o hade ont hela tiden medan dem bökade där nere?
Men förhoppningsvis var det värt det!
Vilken läkare fick du? Ja tänk att de gör det utan ultraljud, men vi få lita på att de kan sin grej och embryot ligger fint där den ska :) spännande!
endotjej92 skrev 2021-08-13 17:41:55 följande:
Va konstigt att du fick kissa innan? Man skulle ju vara kissnödig för att de ska underlätta?
Stackarn att du fick det så krångligt :/
Min livmoder ligger retroflekterad (bakåtlutad) vilket gör att jag inte behöver det där kisset i blåsan för att trycka den bakåt som man i vanliga fall behöver med en anteflekterad (framåtlutad, vilket är vanligast) livmoder.
Absolut inte ont hela tiden, men det var verkligen inte bekvämt. Vi fick ta en paus efter 20-25 minuter innan de laddade om med nya instrument och ny läkare. Idag var det Anna och Pia. De allra flest läkare är himla bra där tycker jag. Och nu känner de igen mig (ojojoj, måste betyda att man varit där för mycket).