Vi som startar ivf behandling 2021
Åååh blir så frustrerad och ledsen.. Behövde komplettera med ths-prov efter första mötet på RMC och såg nyss provsvaret på 1177.. värdena va ännu sämre nu trots att jag ökat dosen på levaxin och jag måste därför lämna ytterligare prov.. Där står dessutom att jag inte får påbörja behandling förrän värdena är bra och att jag ska få ett brev hemskickat om detta. Känner mig så besviken.. Dels för att jag vet att det kommer dröja länge eftersom man måste vänta minst 6 veckor med att lämna nytt prov om man reglerar dosen och måste jag ändra dosen då också så är det ju ytterligare 6 veckor till.. Blir också besviken över att de inte ens kan ta sig tiden att ringa och berätta det utan att de skickar ett brev om det... Var så himla glad och trodde att vi snart skulle få börja och så får man ytterligare en käftsmäll som gör att man bara tappar motivationen för allt..
Någon mer som haft dåliga Ths värden och vet vad jag har att vänta?
Har ingen erfarenhet av dåliga THS värden, men jag förstår frustrationen och att man inte vill vänta mer utan bara komma igång. Hoppas verkligen värdena ser bättre ut nästa gång så ni får möjlighet att komma igång. Det är en tuff process, allt som inte går som tänkt känns som ett oerhört bakslag på många sätt.
Har ni ngn uppfattning om det är bättre med vanlig ivf eller mikroinjektion? Eller är resultaten typ samma? Känns ju spontant som att det borde bli bättre med mikroinjektion men när jag googlat så har jag inte hittat info om det.
Okej vad bra, då är det inget att bli orolig för med magen.
Tack för svar
Blåsorna ska ju ha en viss storlek, inte för stora eller små utifrån omogna/övermogna tror jag. Men minns inte exakt hur man vill att de ska måtta, runt 2mm kanske? Men läkarna har ju koll på att de stannar vid optimala mått, inte för tidigt eller för sent.
Tror det beror på hur många ägg och hur spermierna ser ut, få ägg så vill många kliniker inte chansa på att låta naturen ha sin gång utan hjälper till för att få så bra chans som möjligt. Rent befruktningsmässigt så tror jag det blir högre befruktningsgrad av ICSI. Vi körde ICSI, 3 ägg så blev 2 befruktade, ett var omoget. Nu inför nästa omgång sa läkaren att de kommer köra ICSI igen för att de inte vill chansa att de inte blir maximal befruktning, för de tror inte jag kommer få bättre resultat denna gången. Men du kan ju resonera med läkarna kring detta och se vad de tänker.