Vi som startar ivf behandling 2021
Hej!
Det gick bra, var så sjukt nervös innan att jag inte visste vad jag skulle ta mig till nästan. Men läkaren och sköterskan var underbara och tryggade bra. Uttaget var smärtfritt bortsätt från lite molvärk bara. Jag hade ju ett skräckscenario i huvudet.. skönt att det inte stämde in haha.
Det var 4 blåsor, så en hade växt till sig, dock misstänkte läkaren att den var tom, vilket den förmodligen var också för fick bara ut 3 ägg. Men förhoppningsvis 3 riktigt bra ägg, det får vi veta imorgon, och isåfall blir det återföring på onsdag! Så nu börjar nästa steg av nervositet :) never ending.
Roligt att fler hunnit växa till sig för dig <3, kommer nog gå bra och förhoppningsvis får du ut flera fina ägg. Kanske blir det återinföring av 5 dagars då, alternativt 2 dagars på lördagen kanske?
Får hoppas att din klinik fortsätter med ett bra bemötande, speciellt vid ÄP tänker jag, det känns som en bit man verkligen behöver bra bemötande i.
Här har de någon maskin de stoppar embryona i efter befruktningen så man kan se exakt vilket stadie de är i hela tiden för utvecklingen, dvs de behöver inte ta ut embryona för att kolla om de har 2 eller 4 celler etc utan detta filmas hela tiden. lät lite spännande, time lapse heter det visst.
vid ÄP så sövs man faktiskt här, så en anestesiläkare är med och tar hand om en hela tiden, likadant var det i Prag när jag gjorde IVF där så jag är väl inte jätteorolig, förutom att min förkylning ska förstöra lite med en blockerad näsa.. :/
men tänker att det är så kort tid ändå så jag kan förhoppningsvis andas själv den halvtimmen eller vad det kan ta.. jag (och min man) ska vara där redan 7:30 på torsdag och lillans dagis öppnar kl 07 så får hänga på låset för att försöka hinna till kliniken i tid, men det ska kunna gå.. Håller alla tummar nu för bra befruktning på dina guldägg!