Vi som startar ivf behandling 2021
Ja hoppas verkligen att de är tre vettiga ägg som plockas, nu börjar det nervösa på riktigt. Men med 3 blåsor så lär det inte plocket pågå så länge iallafall, något positivt haha.
Skönt att höra att de hade växt till sig och blivit lite fler, låter som en lagom siffra med förhoppningsvis god kvalitet på alla! Hoppas det fortfarande ser bra ut på måndag och de inte hunnit springa iväg i storlek för mycket och att det blir plock på onsdag för dig <3
Nej har för mig de sagt att är de färre än 5 ägg, så odlar iallafall min klinik bara 2 dagars. Så om det finns något vettigt ägg så får jag insättning på onsdag redan, med en två dagars (eller hur man nu räknar?)
Man får lita på att de kan sin grej som du säger, jag har också haft mina frågetecken i processen, men jag känner lite smått att det är väldigt, ja "oempatiskt" kanske är fel ord, men då vi går till privat klinik pga väntetider i landstinget för att få första två försöken, så känns det väldigt bara inkastat på något sätt. Som att de mest bara vill få till lite försök, skit samma hur det går ungefär sålänge de får in sina pengar. Så känner inte lika stor tilltro som jag egentligen vill göra, vilket kanske hade dämpat ens generella oro lite grand iallafall.
Det är ju svårt för din klinik dock att göra något annat än de har gjort, de gav ju dig högsta dosen så där har de inte gjort något fel utan verkligen satsat allt på ett kort vilket ibland måste göras i den här processen. Och att INTE göra äggplock för att det är få ägg är inte heller helt logiskt då det inte är säkert att du får fler ägg i ett annat försök, och då har du ju liksom 'missat' ett äggplock. så jag tycker nog ändå att din klinik gör rätt i det hela, men jag kan ändå förstå om du känner ang pengarna då det är mkt pengar man betalar..
det är ju viktigt att man känner en tilltro till kliniken och de som jobbar där för detta är ju det viktigaste man gör i sitt liv. jag kände lite likadant när jag gjorde min första ivf i Tjeckien och fick börja med 150 gonal f och de fick bara ut 2 ägg till slut där endast 1 klarade sig till dag 3. men där gjorde de ju ett uppenbart 'fel' som gav mig för låg dos och därav så få ägg.
Skulle det av någon anlending inte gå vägen finns ju som sagt det långa protokollet som många varit lyckosamma med för att få fler ägg, men det är ju skönt att ha startat med korta så man i alla fall vet.
Jag måste fråga min klinik hur de gör med långtidsodling etc, jag trodde dag 3 var det vanliga att man fick tillbaka om man inte långtidsodlar, men din klinik har alltså sagt dag 2? dvs 2 dagar efter ÄP? dag 3 för mig blir på en lördag och jag vet ärligt inte om den stelbenta schweiziska kliniken har öppet på lördagar...