Vi som startar ivf behandling 2021
Hej hoppas man kan hoppa in här även om man inte startat 2021 utan 2020. Är så ensamt i tråden från 2020, här verkar det vara lite flera och en del bekanta namn.
Hej hoppas man kan hoppa in här även om man inte startat 2021 utan 2020. Är så ensamt i tråden från 2020, här verkar det vara lite flera och en del bekanta namn.
Välkommen tillbaka! Vart i processen är du?
Hej så glad äntligen fått tid för hysteroskopi! De skall gå in via vaginan upp i livmodern. Blir nu de 16/9. Knasigt men jag hoppas de hittar nån polyp eller nått de kan åtgärda kanske de som gör att äggen inte vill stanna eller fastna.. Imorgon ska jag på mammografi och nästa fre blir de cellprov, hade kallelse när jag var 6 veckan gravid som var en kemisk graviditet tydligen.. skippade den då, men gick bra å få en tid nu.
hej! skönt att ha fått en tid så snabbt ändå! Och att ha allt det andra avklarat också, vill din klinik också ha ett uppdaterat cellprov innan nästa behandling? Vilken ålder börjar man med mammografi i sverige?
Första UL på dag 8:
Höger äggstock: ingenting
Vänster äggstock: 4 st, 14 mm. 3 st, 9-10 mm.
Känns som att det är vääääldigt dåligt?. Ni med erfarenhet, vad säger ni?
Här är en till som ska påbörja IVF. Jag kom precis från apoteket med världens största påse! Förhoppningsvis blir det behandling i nästa cykel, start i början av oktober. Mitt största bekymmer just nu är hur man får det hela att gå ihop med jobbet. Vi bor ca 1.5h från kliniken vilket ändå är relativt nära men tur och retur plus besökstiderna så är det många arbetstimmar som går bort, med kort varsel dessutom. Att informera chefen känns som ett måste men kollegorna lär ju undra... hur har ni andra gjort?
Hej! jaha redan vid 40! det låter ju bra, ju tidigare desto bättre om de skulle upptäcka något såklart.
ja har hört att mammografi kan vara lite obehagligt men jag måste kolla upp när det görs i Schweiz...
nästa v är det dags för din hysteroskopi, hoppas det ska gå fint och att de fixar till så att ditt lilla embryo vill fästa ordentligt nästa gång! ska du göra stimulerad FET eller i naturlig cykel?
Hej! jaha redan vid 40! det låter ju bra, ju tidigare desto bättre om de skulle upptäcka något såklart.
ja har hört att mammografi kan vara lite obehagligt men jag måste kolla upp när det görs i Schweiz...
nästa v är det dags för din hysteroskopi, hoppas det ska gå fint och att de fixar till så att ditt lilla embryo vill fästa ordentligt nästa gång! ska du göra stimulerad FET eller i naturlig cykel?
Det är svårt det där att man måste förklara...jag har några födelsedagar och jobbmiddag nu i veckan, och måste även stressa mig för hur jag ska dölja att jag inte dricker och vad ska jag svara om någon frågar. Som att allt annat är inte redan stressigt.
Jag är på dag 4 idag. Har konstant ont i magen sen återföringen. Känns som träningsvärk på ena sidan. Konstigt, har aldrig känt så. Men det är säkert Ovitrelle, eftersom det började så tidigt. Väntar till dag 8 eller 10, innan jag börjar testa.
hejsan! låter ju som en bra ide (och överhudvudtaget är det ju bra att inte dricka!), men då skulle ju inte jag druckit alkohol på 6 år... och jag tycker nog om ett glas vin eller två lite för mkt för det.
När jag var gravid åt jag så mkt choklad så jag var rädd att jag skulle få diabetes men jag klarade mig, phew!